Dat mag wel in de krant

Dat mag wel in de krant

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
AD
Bureau
JWT Amsterdam
Jaar
2014
Paginanummer
374

Nominatie 2014

Doelstelling

De nummer 1-positie claimen van het AD op het gebied van regionieuws.

Doelgroep

Potentiële abonnees en huidige AD-lezers. Middelbaar tot hoog opgeleid. Levensgenieters met een mening. Betrokken bij de maatschappij.

Concept

Om te bewijzen dat het AD de nummer 1 regionale krant is, hebben we op regionaal niveau mensen gevraagd wat volgens hen wel in de krant mocht. Op ditmagwelindekrant.nl en in de krant, konden lezers en niet-lezers meedoen aan een groot buurtonderzoek. Door middel van een landelijke campagne riepen we ze op om naar ditmagwelindekrant.nl te gaan en mee te doen. De uitkomsten van de buurtonderzoeken werden uiteindelijk in de verschillende regionale edities van het AD geplaatst.

Media- en middelenstrategie

De campagne is landelijk ingezet op tv, radio, in print, out of home en online. De enquête is daarnaast geplaatst in de krant en huis-aan-huis verspreid. In 4 weken tijd vulden 150.000 mensen de enquête in. Dit leverde de AD-redacties landelijk, maar vooral in de 19 regio-edities mooie lokale verhalen op over wat mensen in hun buurt belangrijk vinden. Als dank kregen zij 2 weken het AD cadeau. Zo konden ze meteen kennismaken met de krant. Omdat deze mensen de tijd hebben genomen om de enquête in te vullen, wisten we dat ze betrokken zijn bij hun buurt, dus interesse hebben in lokaal nieuws. Het leverde de krant 90.000 nieuwe leads op, waarvan 5,2% uiteindelijk abonnee werd. De campagne bevestigt hiermee de lokale betrokkenheid van het AD, en heeft naast nieuwe abonnees een schat aan informatie over potentiële lezers opgeleverd.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken