Dat is Slim

Dat is Slim

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
KPN
Bureau
N=5 communicatie-adviesbureau
Jaar
2006
Paginanummer
110

Doelstelling

Het nieuwe merk Slim introduceren en positioneren als een aantrekkelijk alternatief voor thuis bellen.

Doelgroep

Slim is er specifiek voor KPN-klanten die dreigen uit te stromen naar andere aanbieders van vaste telefonie.

Concept

Slim, de naam zegt het al, koos voor een slimme strategie. Waarbij de focus volledig lag op klanten die overwogen om het thuis bellen abonnement van KPN op te zeggen. Met name omdat het nut van dit abonnement niet meer gezien werd. Een directe doelgroepbenadering dus. Voor deze doelgroep bracht KPN de aantrekkelijke propositie ‘thuis bellen zonder abonnementskosten’, die onder de naam Slim als een apart, nuchter en eenvoudig value-formoney merk is neergezet om duidelijk anders te zijn dan KPN en kannibalisatie te beperken. Om de betrouwbaarheid en kwaliteit van KPN op het merk en de propositie te laten afstralen is Slim wel KPN endorsed.

Media- en middelenstrategie

Slim wil bekend zijn binnen de specifieke doelgroep maar niet voor de rest van Nederland. Er is daarom gekozen voor middelen die zo gericht mogelijk kunnen worden ingezet zoals direct marketing, telemarketing en online. In een aantal specifieke regio’s met een oververtegenwoordiging van de doelgroep zijn regionaal outdoor en dagbladen ingezet in combinatie met 1-op-1-middelen. Om toch een basisniveau van bekendheid te realiseren zijn landelijk radiocommercials en IM’s ingezet.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken