Veel vrouwen worstelen bij 'lekker' eten en drinken continu met de zorg om hun uiterlijk en hun figuur. Er is altijd een stemmetje in hun hoofd dat zegt: 'oh, lekker', maar ook 'oh, shit'. Zuivelmerk Optimel (geen vet en geen suiker toegevoegd) bevrijdt vrouwen even van die strenge zelfevaluatie. In de televisiecommercials laten we dat letterlijk zien doordat Sanne, de zorgeloze Optimelvrouw, haar overkritische alter ego het zwijgen oplegt. In print vertalen we het tweede stemmetje naar 'denkwolkjes' waarin we de doelgroep aan het woord laten en waarbij ze zichzelf vertellen dat zorgeloos genieten goed voor je is. Want dat is de belofte: met Optimel kun je lekker genieten zonder schuldgevoel. Optimel zegt daarom: doe maar lekker, het mag. De toon van de campagne is laagdrempelig, 'tongue in cheek' en een beetje vriendinnen onder elkaar. Met Optimel laten we zien dat een gekoeld zuivelproduct wel degelijk warm kan zijn.