Dan komt er iemand binnen

Dan komt er iemand binnen

Categorie
Corporate
Adverteerder
Yacht
Bureau
N=5
Jaar
2007
Paginanummer
88

Doelstelling

Opvoeren van de spontane en geholpen bekendheid van Yacht en Yacht daarmee vestigen als de autoriteit bij de werving en selectie van interim-professionals. En daarmee als marktleider ook de categorie als zodanig meer allure te geven.

Doelgroep

De doelgroep van Yacht is tweeledig. Enerzijds hoger opgeleiden met tenminste 5 jaar ervaring die openstaan of zouden moeten openstaan voor een baan als interim-professional. Anderzijds grote bedrijven die op zoek zijn naar professionals die het verschil maken.

Concept

De kracht van Yacht zit hem in de kwaliteit van zijn product: de interim-professional. Professionaliteit is voor de markt meer en meer een gegeven. Natuurlijk hebben de interim-professionals van Yacht de kennis en kunde die nodig is. Het echte verschil wordt echter gemaakt door de persoonlijkheid van de professionals. Het gaat dus in essentie altijd om mensen die een indruk achterlaten, om mensen die er toe doen. Het gaat om de impact die ze wordt afgesloten met de campagnethematiek: ‘Yacht. Dan komt er iemand binnen’. Met deze campagne geeft Yacht een nieuwe krachtige invulling aan haar merkbelofte: interim-professionals van betekenis.

Media- en middelenstrategie

Vaak wordt gezegd dat TV geen geschikt medium is om zakelijke doelgroepen te bereiken. Het tegendeel is waar. Natuurlijk kijken zakelijke doelgroepen en interim-professionals ook TV. Ze kijken alleen specifieker. En daar hebben we rekening meegehouden bij de inzetstrategie. Dus primair publieke omroep met focus op de late avond. Mede omdat we hebben gekozen voor een emotionele aanpak bleek TV het meest aangewezen medium. Geen medium is beter in staat om emoties over te brengen als TV. Print heeft primair tot doel om meer inhoud te geven aan de rol en betekenis van Yacht. In print (incl. de ‘personeelsadvertenties’) ligt de nadruk op de verschillende werkvelden van Yacht.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken