Dan geef je ze wat mee.

Dan geef je ze wat mee.

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
BLUE BAND (UPFIELD)
Bureau
N=5 / N=Content
Jaar
2020
Paginanummer
256

Nominatie 2020

Doelstelling

Revitaliseren van Blue Band als hét merk voor gezinnen met opgroeiende kinderen.

Doelgroep

Gezinnen met opgroeiende kinderen.

Merkomschrijving

Al sinds 1923 speelt Blue Band een belangrijke rol bij gezinnen met opgroeiende kinderen, want de smeer- en bakproducten van Blue Band bevatten voor hen belangrijke bouwstoffen en vitamines.

Concept

Blue Band is al sinds jaar en dag het vertrouwde merk voor ouders met opgroeiende kinderen. Dat gevoel willen we met de campagne bevestigen en versterken. We willen ouders laten voelen dat Blue Band begrijpt dat opvoeden vandaag de dag niet altijd makkelijk is. Want steeds meer ouders hebben regelmatig het gevoel het niet goed te doen. De druk op ouders om het goed te doen neemt onder invloed van sociale media alleen maar toe. Daarom wil Blue Band in deze campagne de Nederlandse ouders aanmoedigen en een hart onder de riem steken. Door ze te laten voelen dat het belangrijkste is dat je er als ouder altijd bent voor je kinderen. En dat het goed doen als ouder soms zo eenvoudig kan zijn als het smeren van een boterham met Blue Band. Want met Blue Band, dan geef je ze wat mee.

Media- en middelenstrategie

De band met Blue Band bouw je op met het hele gezin en daar wil je in je media- en middelenstrategie op inspelen. Per middel spreken we het gezin op een eigen manier aan. Zo benadert de tv-commercial het gezin voornamelijk vanuit het perspectief van de ouders. Op social mengt Blue Band zich in herkenbare gezinssituaties die iedereen aanspreken. Ook daagden we rondom Kerstmis gezinnen uit via TikTok, waarop juist kinderen vaak actief zijn, om mee te doen aan de #xmasblueband challenge. Dicht tegen het point of purchase focussen we op de rationele product-USP's door middel van instorecommunicatie/-activatie.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken