Dag strippenkaart regio Amsterdam

Dag strippenkaart regio Amsterdam

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
GVB (i.s.m. Connexxion, Arriva en Stadsregio Amsterdam)
Bureau
N=5
Jaar
2010
Paginanummer
116

Doelstelling

De stadsregio Amsterdam informeren over het feit dat vanaf 3 juni de OV-chipkaart het enige vervoerbewijs is voor al het openbaar vervoer in de Amsterdamse regio.

Doelgroep

Iedereen die wel eens met het openbaar vervoer reist in de regio Amsterdam.

Concept

Om de doelgroep maximaal te informeren, is gekozen voor een tweefasestrategie. In de eerste fase maken we duidelijk dat de strippenkaart op korte termijn gaat verdwijnen. Door politieke discussie konden we nog geen concrete datum noemen. Om de urgentie voelbaar te maken, en om de pijn een beetje te verzachten, zijn er 10 opmaaktips bedacht met leuke acties op vertoon van je 'laatste' strippenkaart. Het idee is oorspronkelijk ontwikkeld voor GVB, maar werd zo goed ontvangen door de projectgroep OV-chipkaart regio Amsterdam dat alle betrokkenen de krachten hebben gebundeld. In de tweede fase communiceren we op opvallende en sympathieke wijze de concrete datum waarop de strippenkaart niet meer geldig is en de OV-chipkaart het enige geldige vervoersbewijs is in Amsterdam en omstreken. In beeld is gebruikgemaakt van de in Amsterdam bekende beeldtaal van de GVB-campagne. Hierin worden Amsterdammers letterlijk met elkaar verbonden door een verbindingselement, bekend uit de plattegrond van het openbaar vervoer.

Media- en middelenstrategie

Doordat alle betrokken partijen de krachten hebben gebundeld, is de campagne goed zichtbaar geweest in de regio Amsterdam. Posters en folders in alle voertuigen. Advertenties in regionale tijdschriften, dag- en huis-aan-huisbladen. Posters in de hele stad (bus- en tramhaltes) en omgeving en banners op relevante websites.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken