IKEA helpt Nederlanders in negen weken om op te ruimen. Iedere week staat er een andere ruimte in huis centraal. Drie tv-commercials - die in selfie-stijl gefilmd zijn - vormen de basis van de campagne die verder ondersteund wordt op video, radio, online (video) en via de IKEA-kanalen (IKEA.nl, social media en IKEA FAMILY). Ook alle stores staan tijdens de campagne in het teken van Dag Rommel met goede opbergoplossingen op alle afdelingen. Interieurontwerpers van IKEA houden wekelijks een live twitterspreekuur en Nederlandse videobloggers geven tips hoe je de verschillende ruimtes in je huis het beste kan opruimen en indelen.
De inzicht- en impactvolle aanpak van de campagne resulteert in de hoogst gemeten scores van de afgelopen drie jaar, met hoge herkenning, betrokkenheid, talkability en onderscheid in boodschap. Naast een bijdrage aan een sterker merk zorgt het voor extra traffic naar de winkels en website.
De internationale lancering van de IKEA Emoticons-app resulteert via PR in 33 miljoen media-impressies en meer dan 600.000 views van de introductiefilm. De app eindigt in de App Store als #1 download in Nederland en in de top 10 van zes landen.