DACTYLO KENT JE!

DACTYLO UITZENDBURO / Het Hoofdbureau

Bekijk deze campagne op pagina 104 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
DACTYLO UITZENDBURO
Titel
Uitzenden
Bureau
Het Hoofdbureau
Account
Fons Fonteijn, Martine Steenstra
Copy
Nico Rietdijk
Art
Roy Kahmann
Strateeg
Alex van der Weide
Opdrachtgever
ILSE DE CLOE
Film/Productiemaatschappij
Snoep Films, Studio Alfred Klaassen
Fotografie
Hans Hiltermann
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DACTYLO UITZENDBURO
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Het Hoofdbureau
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Verhogen naams- en propositiebekendheid opdrachtgevers en flexwerkers. Vergroten bewuste trots interne medewerkers.

Doelgroep

Opdrachtgevers: Verantwoordelijk voor inhuren flexwerkers. Omdat de organisatie waarvoor zij werken klein tot middelgroot is, betekent iedere nieuwe persoon die binnen deze organisatie komt, een verandering in de mix - hoe klein ook. Zij willen dus zeker weten dat deze persoon precies de juiste is. Flexwerker: Mensen op zoek naar een (andere tijdelijke) baan. Deze mensen zoeken een werkomgeving waarbinnen zij zich echt thuis voelen. Interne medewerkers: medewerkers zijn zeer tevreden met Dactylo als werkgever. Dit uit zich o.a. in het feit dat het gemiddelde dienstverband maar liefst 6 jaar is (beduidend hoger dan bij andere uitzendbureaus). De trots die zij uitstralen voor de werkgever Dactylo moeten zij ook voelen bij het merk Dactylo dat zij vertegenwoordigen.

Strategie/Concept

Positionering: Sommige uitzendbureaus zijn perfect georganiseerd, hun structuur klopt. Maar ze kunnen ook nogal hard en onpersoonlijk zijn. Andere uitzendbureaus hebben een zachter karakter. Het zijn aardige bedrijven met aardige mensen. Maar lang niet alles loopt er op rolletjes. Een goede cultuur, maar geen structuur. Dactylo combineert de perfecte structuur met een menselijke cultuur. Gestroomlijnd maar toch vriendelijk. Een strakke regie, maar ook inlevingsvermogen; Het beste van beide werelden. Propositie: Vanuit deze mentaliteitspositionering vloeit voort dat Dactylo je werkelijk kent. Omdat een goede match, een match tussen individuen en organisaties, pas kan worden gemaakt als men beide partijen daadwerkelijk kent. Dactylo zet haar ’beste van beide werelden’ in om je daadwerkelijk te kennen. Themaregel: Dactylo kent je! Fotografie = eigen medewerkers.

Media- en middelenstrategie

Intern: congres, manifest, broadsheet. Extern: DM (o.a. broadsheet naar flexwerkers en opdrachtgevers), busreclame in de regio’s rond alle vestigingen, bioscoopreclame, radio, internet en pos materiaal.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen