CZ. Zorg die verder gaat.

CZ. Zorg die verder gaat.

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
CZ
Bureau
Havas Lemz
Jaar
2019
Paginanummer
68

Nominatie 2019

Doelstelling

Hoewel zorg voor veel mensen een belangrijk thema is, voelen ze niet erg betrokken bij zorgverzekeraars. Om te zorgen dat mensen met hart én hoofd voor CZ kiezen, wil CZ een scherper profiel bouwen. Concreet moet dit leiden tot een meer uitgesproken imago en versterking van de positie door groei op merkbekendheid, sympathie en overweging. Onder de interne doelgroep moet het leiden tot beleving en betrokkenheid bij de merkstrategie.

Doelgroep

Algemeen publiek NL 18+ (verzekerden en niet-verzekerden) en 2500 interne medewerkers.

Merkomschrijving

CZ ziet het als haar maatschappelijke opdracht om de Nederlandse zorg goed, betaalbaar en beschikbaar te houden. De stijgende zorgvraag, vergrijzing én groeiend tekort aan zorgpersoneel vragen om lef en vernieuwing. Nieuwe technologieën bieden kansen om de zorg toekomstbestendig te maken. CZ wil daarom de koploper zijn als meest innovatieve, waardevolle en begeleidende zorgverzekeraar.

Concept

Anders dan branchegenoten richt CZ zich met deze campagne niet (alleen) op producten en diensten voor de klant. Met "Zorg die verder gaat" als nieuwe regel en campagneconcept wordt de progressieve mentaliteit onderstreept. Met echte betrokkenheid zet CZ zich in voor klant én land: we bieden verzekerden begeleiding naar de best passende zorg. Maar we gaan ook verder in de zorg voor de rest van Nederland. CZ ziet kansen voor verbetering en vernieuwing en pakt deze met daadkracht aan. We steken onze nek uit en durven soms lastige keuzes te maken. Alleen dan maken we het verschil voor onze verzekerden én het zorgstelsel als geheel.

Media- en middelenstrategie

We trappen de campagne intern af met een kick-off event en interne manifestfilm. In interne communicatie (zoals reporterfilms, blogs, placemats) beantwoorden medewerkers de vraag hoe zij bijdragen aan zorg die verder gaat. De campagne naar het publiek richt zich op aansprekende praktijkvoorbeelden, van de aanpak van medicijnkosten tot het bieden van digitale zorg. Tv- en radiocommercials delen de visie en voorbeelden in getrapte versies van 60" en 35". Online films en interactieve social posts brengen meer verdieping en engagement. De resultaten bewijzen de geslaagde aanpak: de merkpositie en het imago van CZ is verstevigd. Dit heeft mede gezorgd voor de hoogste instroom en laagste uitstroom ooit.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken