CZ kiest er nadrukkelijk voor in juni - buiten het gebruikelijke switchmoment - een merkcampagne te voeren die haar inzet voor mantelzorgers en dementie toont.
Een documentaire tv-commercial volgt het Zeeuwse echtpaar Ben (84) en zijn vrouw Jopie (83). Zij zijn liever druk met leven dan met dementie. CZ helpt dochter en mantelzorger Leida daarom met het vinden en regelen van zorg, zodat er meer tijd is voor mooie momenten met haar ouders.
Dit echte verhaal wordt verder doorvertaald in radio, print, online en CZ-media. Op CZ.nl/dementie kunnen mantelzorgers meer informatie vinden over de diensten van CZ. Ze kunnen advies en ondersteuning krijgen van het CZ Zorgteam, zich aanmelden voor een lotgenotenbijeenkomst in hun buurt, een onlinecursus dementie volgen of de Dementia-App downloaden.
De impact van de documentaire-aanpak vertaalt zich in hoge scores van merkbekendheid, attentiewaarde, novelty en likeability. Het versterkt het imago van CZ als betrouwbare zorgverzekeraar tot het hoogste niveau van de afgelopen drie jaar. De lijn van echte verhalen wordt doorgezet in overige consumentencampagnes.