Cup-a-Soup. Het werkt – en jij dus ook

Cup-a-Soup. Het werkt – en jij dus ook

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
UNILEVER NEDERLAND B.V.
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2014
Paginanummer
60

Doelstelling

Cup-a-Soup is al jarenlang de middagsoep voor werkend Nederland. De laatste tijd is het niet meer vanzelfsprekend dat bedrijven Cup-a-Soup hebben. Doel van de campagne is Cup-a-Soup opnieuw op de kaart zetten, nieuwe bedrijven acquireren en bedrijven loyaal maken.

Doelgroep

Werkende Nederlanders en hun werkgevers.

Concept

Om impact te maken hebben we gekozen voor een humoristische insteek. Het concept speelt ludiek in op het nieuwe werken: thuis in plaats van op kantoor. We zijn gestart met de TVC Thuiswerker. Hierin zien we dat het Nieuwe Werken veel kan opleveren met 's middags een Cup-a-Soup. Tevens hebben we werkgevers middels een add-on opgeroepen startpakketten te bestellen via onze website. Verder kregen werkgevers die Cup-a-Soup bij de groothandel kochten gratis baanbandjes: polsbandjes voor hun werknemers met grappige teksten als 'Overwerk? Graag.' en 'Elk probleem is een kans'. Als in maart 2014 rond de Nucleaire Top in Den Haag het verkeer in de Randstad totaal ontregeld is, wordt ingehaakt met een radiocommercial die Nederland oproept om thuis te werken, uiteraard met een kop Cup-a-Soup. Cup-a-Soup. Het werkt - en jij dus ook

Media- en middelenstrategie

Volledig geïntegreerde B2B campagne. Awareness: TV, radio commercial en een radio inhaker. Penetratie: TV add-on en radio commercial om de Cup-a-Soup carrousel online te bestellen. Repeat: baanbandjes aangejaagd via TV tag-on en POS activatie bij groothandels.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken