Cruesli

Cruesli

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Quaker Cruesli
Bureau
Y&R Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
254

Doelstelling

Aanleiding om campagne te voeren was de introductie van een nieuwe variant: Cruesli Honing&Amandel en de rebranding van Cruesli Light naar Cruesli Balans, met als belangrijkste nieuwe smaak Appel&Peer. Honing&Amandel: Bekendheid en trial generen. Cruesli Balans: Aantrekkingskracht voor een verantwoorde propositie vergroten en bekendheid en trial generen.

Doelgroep

Zelfverzekerde vrouw 20-49 (AB) zorgt voor haar gezin en weet dit te combineren met een carrière en een druk sociaal leven. Ze is bewust van wat zij en haar gezin eet. Gezonde voeding is voor haar van belang, dit mag echter niet ten koste gaan van een goede smaak.

Concept

De krokante structuur van diverse ingrediënten onderscheidt Cruesli van andere ochtend cereals. De specifieke eigenschapen en benefits van deze rijkheid worden middels een metafoor voor het voetlicht gebracht. Honing&Amandel appelleert aan een natuurlijk gevoel. Cruesli Balans appeleert aan health consciousness

Media- en middelenstrategie

TV is als hoofdmedium ingezet om snel propositiebekendheid op te bouwen en een grote doelgroep te bereiken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken