Croma. De expert in het bakken van vlees.

Croma. De expert in het bakken van vlees.

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Unilever Benelux - Croma
Bureau
Alfred
Jaar
2011
Paginanummer
261

Nominatie 2011

Doelstelling

Croma is op product en imago verouderd. Met een loyale oude achterban, zonder groei aan de voorkant. Daarom de introductie van Croma Mild met Olijfolie (productrelevantie) & nieuwe communicatie (merkrelevantie). Doel: geef Croma een rol in de keuken van de nieuwe generatie.

Doelgroep

Jonge functionele thuiskoks, op zoek naar zekerheid & resultaat. Vinden nu heil in combinaties van olie, margarine en boter. Gevolg: wisselende resultaten.

Concept

Hoe moeilijk is het bereiden van een goed stuk vlees? Vandaar de insight: Vlees; het blijft lastig. Croma is vanuit de functionele historie een geloofwaardige oplossing. Daarom een campagne die problemen van vlees bakken op humoristische wijze aan de kaak stelt en oplost met Croma. Gevolg: Croma verovert haar plek in de wereld van vlees terug.

Media- en middelenstrategie

Multimediaal: TV, radio en print hebben geagendeerd (Vlees; het blijft lastig). Activatie, BTL, POS en mn online, bewijzen dat Croma de expert is (online baktips, Masterclasses op events om te laten zien, proeven en geloven).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken