Crew zoekt Crew

Crew zoekt Crew

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
MCDONALD'S NEDERLAND
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2018
Paginanummer
156

Winnaar 2018

Doelstelling

Het aantrekken van personeel in een krappe arbeidsmarkt.

Doelgroep

Jongeren (16-25)

Merkomschrijving

Binnen de horeca is verloop altijd hoog en McDonald's groeit hard. Deze factoren zorgen voor een grote jaarlijkse personeelsvraag. 78% van de huidige werknemers zou McDonald's als werkgever aanbevelen. Uit de jonge doelgroep overweegt echter 68% een baan bij dit bedrijf nog niet. De interne beleving naar buiten brengen, is de grote uitdaging voor deze opdracht geweest.

Concept

Het grootste deel van de doelgroep komt bij McDonald's, maar denkt dat de mensen die bij McDonald's werken heel anders zijn dan zijzelf. Terwijl het elkaars peers zijn. Wie kan dat beter vertellen dan de crew zelf? De campagne laat de crew zelf vertellen waarom werken bij McDonald's zo leuk is. Crew zoekt Crew. In vlogs enthousiasmeren zij op hun eigen manier hun leeftijdsgenoten, in een stijl die hen allemaal aanspreekt.

Media- en middelenstrategie

Met online video op social media wordt lokaal getarget. 17 verschillende regionale versies maken de content relevant in uitstraling en taalgebruik. SEA en Display banners worden ingezet, naast posters in restaurants en (D)OOH voor makkelijke sollicitatie.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken