Crew zoekt Crew

MCDONALD'S NEDERLAND / TBWANEBOKO

award
Winnaar 2018

Bekijk deze campagne op pagina 156 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
MCDONALD'S NEDERLAND
Bureau
TBWANEBOKO
Account
Patritia Pahladsingh, Mara Dykhuizen, Roderick Prince
Copy
Sanne Lemmen
Art
Elisa Kraal
Strateeg
Wim Jan Zijlstra
Opdrachtgever
Susanne Afman
Film/Productiemaatschappij
Vidiboko
Editor
Wilbert van ‘t Hof
Muziek
Darre van Dijk
RTV-producer
Dennis Gijsbers
Fotografie
McDonald’s crew zelf
Illustraties
Sophia Strydom, Sander van Lit
In samenwerking met
OMD Nederland
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MCDONALD'S NEDERLAND
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van TBWANEBOKO
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Corporate
Meer Corporate winnaars

Corporate

Doelstelling

Het aantrekken van personeel in een krappe arbeidsmarkt.

Doelgroep

Jongeren (16-25)

Strategie/Concept

Het grootste deel van de doelgroep komt bij McDonald's, maar denkt dat de mensen die bij McDonald's werken heel anders zijn dan zijzelf. Terwijl het elkaars peers zijn. Wie kan dat beter vertellen dan de crew zelf? De campagne laat de crew zelf vertellen waarom werken bij McDonald's zo leuk is. Crew zoekt Crew. In vlogs enthousiasmeren zij op hun eigen manier hun leeftijdsgenoten, in een stijl die hen allemaal aanspreekt.

Media- en middelenstrategie

Met online video op social media wordt lokaal getarget. 17 verschillende regionale versies maken de content relevant in uitstraling en taalgebruik. SEA en Display banners worden ingezet, naast posters in restaurants en (D)OOH voor makkelijke sollicitatie.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen