Crèche Test

Crèche Test

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX
Bureau
Cheil Amsterdam
Jaar
2017
Paginanummer
91

Doelstelling

Na de reputatieschade die Samsung had opgelopen met de Note7-recall, werd een wereldwijde campagne gelanceerd waarin technische laboratoriumtesten de kwaliteit van de nieuwe generatie smartphones bewijzen. Maar een gecontroleerde laboratoriumsituatie raakt de nuchtere Hollander niet. Die moeten we op een andere manier overtuigen. Zelfrelativerend en met humor.

Doelgroep

De Nederlandse consument.

Merkomschrijving

Samsung is een van de grootste smartphonemerken in Nederland. Haar doel is om met technologie de levens van mensen te verbeteren.

Concept

Het grootste gevaar voor je smartphone hebben velen gewoon thuis rondlopen. Of kruipen. Je weet namelijk pas hoe sterk en betrouwbaar je mobiele telefoon is, als een peuter ermee aan de haal gaat. Daarom introduceert Samsung: de Crèche Test. In de speelruimte van een crèche laten we een groep peuters zich uitleven met verf, zand, water, klei en... een Samsung-smartphone. De telefoon blijft uiteindelijk onbeschadigd en werkend; "Intensively tested, for intensive use."

Media- en middelenstrategie

Nadat de wereldwijde campagne is afgerond, wordt de video van de Crèche Test op diverse socialmediakanalen aangeboden en volop gedeeld.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken