De Creative Press Challenge is een jaarlijkse competitie die reclamemakers uitdaagt om terug te gaan naar de kern. Om de identiteit van een goed doel terug te brengen naar één advertentiepagina. Elk jaar wordt een ander doel gekozen, dit jaar de Stichting voor Vluchtelingstudenten (UAF). Deelname is alleen op uitnodiging. In 2013 vond de eerste editie plaats en het werd een prijswinnend concept. Om in 2014 opnieuw de reclamewereld te verrassen, is een virtual reality 'Insights Installatie' gebouwd om deelnemers hun briefing te geven. Zij konden al rennend op een loopband, met een Oculus Rift op, ervaren hoe het voelt om als vluchteling te rennen voor je leven. Een intensieve, inspirerende en leerzame ervaring, waarmee deelnemers inzichten verzamelden die een gewone briefing nooit zou kunnen geven. Meer dan honderd creatieven deden mee, wiens werk beoordeeld is door een vakjury. Het winnende werk is met exclusief interview geplaatst in de Volkskrant.