Creative Press Challenge

DE PERSGROEP NEDERLAND / Thijs Biersteker + Pieter van de Heuvel (Moore), thispagecannotbefound.com

Nominatie 2014

Bekijk deze campagne op pagina 46 van het SAN Jaarboek 2014.

Adverteerder
DE PERSGROEP NEDERLAND
Titel
Advertising
Bureau
Thijs Biersteker + Pieter van de Heuvel (Moore), thispagecannotbefound.com
Copy
Pieter van den Heuvel
Art
Thijs Biersteker
Strateeg
Thijs Biersteker, Man Yong Toh
Opdrachtgever
Stefanie van Rootselaar, Willem-Albert Bol, Dorien Ellenbroek
Film/Productiemaatschappij
Daniël Nogueira (Cake Film), thispagecannotbefound.com
Muziek
AMP.Amsterdam / AMP.Studio
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DE PERSGROEP NEDERLAND
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Business-to-Business
Meer Business-to-Business inzendingen

Business-to-Business

Doelstelling

Reclamemakers inspireren over de kracht van print als reclamemedium met een briefing om nooit te vergeten.

Doelgroep

Creative directors van de top van de Nederlandse reclamewereld zijn uitgenodigd om hun beste talent te selecteren voor deelname.

Strategie/Concept

De Creative Press Challenge is een jaarlijkse competitie die reclamemakers uitdaagt om terug te gaan naar de kern. Om de identiteit van een goed doel terug te brengen naar één advertentiepagina. Elk jaar wordt een ander doel gekozen, dit jaar de Stichting voor Vluchtelingstudenten (UAF). Deelname is alleen op uitnodiging. In 2013 vond de eerste editie plaats en het werd een prijswinnend concept. Om in 2014 opnieuw de reclamewereld te verrassen, is een virtual reality 'Insights Installatie' gebouwd om deelnemers hun briefing te geven. Zij konden al rennend op een loopband, met een Oculus Rift op, ervaren hoe het voelt om als vluchteling te rennen voor je leven. Een intensieve, inspirerende en leerzame ervaring, waarmee deelnemers inzichten verzamelden die een gewone briefing nooit zou kunnen geven. Meer dan honderd creatieven deden mee, wiens werk beoordeeld is door een vakjury. Het winnende werk is met exclusief interview geplaatst in de Volkskrant.

Media- en middelenstrategie

Creative directors van diverse reclamebureaus zijn via een DM benaderd. Daarbij zaten schoenveters met unieke deelnamecodes, waarmee deelnemers zich konden registreren. Ook zijn er diverse wildcards toegekend. Tijdens de drukbezochte kick-off avond is de 'Insights Installatie' gelanceerd. In de daarop volgende weken hebben de ruim 100 creatieven één voor één hun briefing ontvangen door het vluchtelingenverhaal zelf te ervaren in de installatie. Daarna is er een casevideo breed verspreid binnen de reclamewereld om het concept uit te leggen. Op creativepresschallenge.nl vonden deelnemers informatie over de wedstrijd, de juryleden en het inzenden van hun werk. De Volkskrant en onze mediapartners (Amsterdam Adblog, Creatie en Marketing Tribune) hebben gezorgd voor veel free publicity.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen