Côte d’Or; De meest intense chocolade ervaring.

Côte d’Or; De meest intense chocolade ervaring.

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Kraft Foods Nederland BV
Bureau
Euro RSCG Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
246

Doelstelling

Côte d’Or Intense moet een sales succes worden en de marktpositie van Côte d’Or moet verbeteren: de spontane merkbekendheid moet stijgen naar 30%, totale variant awareness naar 25%, merkimago moet versterkt worden op ‘goede kwaliteit voor de prijs die je betaalt’ en ‘volle intense smaak’.

Doelgroep

Uit Gfk analyses blijkt dat 30% van de chocoladegebruikers regelmatig kleinere verpakkingen koopt. Deze verpakkingen zijn praktischer in hun kleine huishouden of voorkomen dat ze te veel eten van producten die niet zo goed zijn voor de lijn of gezondheid. Het zijn mannen en vrouwen van 20-35 jaar, onderdeel van 1- of 2 persoonshuishoudens.

Concept

Côte d’Or heeft kopers verloren. De internationale campagnes benadrukten onvoldoende de kwaliteit van echte Côte d’Or chocolade. Hierdoor verloor Côte d’Or relevantie bij de doelgroep. Om te groeien moet Côte d’Or weer relevant worden. Communicatie moet Côte d’Or neerzetten als het echte kwaliteitsmerk voor een goede prijs, een relevante productintroductie moet dit bewijzen. Voor zowel communicatie als voor productontwikkeling is Côte d’Or Nederland deels afhankelijk van Côte d’Or Internationaal. In 2006 is er een nieuwe internationale generieke campagne ontwikkeld. Deze campagne heeft nog niet de relevantie die Côte d’Or Nederland zoekt. Het belang van een goede productintroductie is dus extra groot. Côte d’Or Nederland wil inspelen op de trend van verstandiger snoepen en een kleinere verpakking introduceren (75 gr). De kleinere verpakking is speciaal voor de Nederlandse markt ontwikkeld: Côte d’Or Intense. Propositie: met Côte d’Or Intense kun je individueel genieten van de intense smaak van echte Côte d’Or chocolade.

Media- en middelenstrategie

Focus op tv om de praktische reden dat er aan communicatiemateriaal alleen een internationale tvc beschikbaar is. Strategisch is tv een goede keus omdat met een visueel medium als televisie de kwaliteit van Côte d’Or en het genieten van echte Côte d’Or chocolade benadrukt wordt.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken