Cora en Flora van Mora

MORA / Alfred International

award
Winnaar 2013

Bekijk deze campagne op pagina 310 van het SAN Jaarboek 2013.

Adverteerder
MORA
Titel
Kroketten voor fijnproevers en Veggie Saté
Bureau
Alfred International
Account
Jochem Kleine
Copy
Aad Kuijper
Art
Patrick de Zeeuw
Strateeg
Marcel van Wing
Opdrachtgever
Marcel Joosten en Chrischa Ligtenberg
Film/Productiemaatschappij
Jonkers Hofstee Film
Editor
Michael Horvens
RTV-producer
Charlotte Kempers
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MORA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Alfred International
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving winnaars

Fast Moving

Doelstelling

Verfris Nederlands langstlopende communicatieplatform 'Cora van Mora' op zo'n manier dat de 'lichtvoetige' spontaniteit en sympathie weer helemaal in het merk terugkeren en de snacks weer centraal staan.

Doelgroep

Snackend Nederland

Strategie/Concept

Cora en Mora zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Al meer dan 25 jaar is Cora hét gezicht van het oer-Hollandse merk Mora en nog altijd is ze alom geliefd. Naast merkicoon Cora introduceren we nu haar bloedeigen nichtje Flora. De frisse en enthousiaste Flora staat voor het nieuwe, leuke en ietwat 'ondeugende' van snacken. Onze vertrouwde Cora blijft als tante het Mora-anker, een rol die perfect bij haar leeftijd past. Samen vormen ze een guitig stel dat als ambassadrices van het snacken de bres op gaat voor Mora, met snacks die aansluiten bij de wensen van de snacker anno nu. In de eerste commercial maakt Nederland via de kroket (natuurlijk hét snackicoon van Mora) kennis met Flora. We zien hoe de kleine Flora dankzij haar tante gegrepen wordt door de magie van snacks en uiteindelijk uit haar schaduw stapt. Mora haakt in op de troonswisseling met het grote nieuws dat Mora ter ere van de Kroning tijdelijk alle verpakkingen oranje heeft gemaakt. In de volgende commercial introduceert het komisch duo Veggie Saté, waardoor nu ook vegetariërs en flexitariërs heerlijk van saté kunnen genieten.

Media- en middelenstrategie

Heel Nederland moet in één klap kennismaken met Flora en dus hebben we gekozen voor tv als hoofdmedium. Ondersteund door online (Facebook) en PR. Veggie Saté is daarnaast in het kader van 'proeven is geloven' grootschalig gedemonstreerd instore en op events zoals de Libelle Zomerweek.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen