COPD risicotest

Astma Fonds / LIVING THE BRAND

Bekijk deze campagne op pagina 375 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Astma Fonds
Titel
Non-profit
Bureau
LIVING THE BRAND
Account
Joke Albers
Copy
Frank Wertwijn
Art
Guus Slot, Frank Wertwijn
Strateeg
Frank Wertwijn
Opdrachtgever
Arlette van Maanen, Monique Moerkens
Film/Productiemaatschappij
MacGyver, Art Box
Editor
NMTrix, George Devech
Muziek
Andre Ettema (AME Music)
RTV-producer
Martijn Thijssen (ArtBox), Wiarda Postma (MacGyver)
Fotografie
Kees Tabak
Illustraties
Michiel van Iperen
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Astma Fonds
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LIVING THE BRAND
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

1) Introduceren van de COPD risicotest 2) Zoveel mogelijk mensen uit de risicogroep de test laten doen

Doelgroep

1) mannen en vrouwen, 40 jaar en ouder, (ex) rokers en hun directe omgeving 2) algemeen publiek

Strategie/Concept

Op een toegankelijke, niet-angstwekkende manier aandacht vestigen op de COPD test waar je kunt checken of je risico loopt op COPD. Boodschap: doe de test en ga bij verhoogd risico naar de huisarts. Op TV komt de test tot leven en wordt hij de adviseur/specialist m.b.t. de symptomen van COPD en het nut van de test. In de diverse uitingen speelt het character (de test!)-met vergrootglas voor z'n longen- de hoofdrol.

Media- en middelenstrategie

Via TV, radio, print en online breed de aandacht vestigen op de online risicotest en het gevaar van COPD; de test tot "adviserend character" verheffen. Via PR, free publicity, communicatie via huisartsen/zorgcentra en bezoek ter plaatse (gezondheidscentrum, moskee, koffiehuis), aandacht voor de papieren versie van de test; een plaatjestest in Nederlands, Turks en Arabisch.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen