COPD risicotest

COPD risicotest

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Astma Fonds
Bureau
LIVING THE BRAND
Jaar
2010
Paginanummer
375

Doelstelling

1) Introduceren van de COPD risicotest 2) Zoveel mogelijk mensen uit de risicogroep de test laten doen

Doelgroep

1) mannen en vrouwen, 40 jaar en ouder, (ex) rokers en hun directe omgeving 2) algemeen publiek

Concept

Op een toegankelijke, niet-angstwekkende manier aandacht vestigen op de COPD test waar je kunt checken of je risico loopt op COPD. Boodschap: doe de test en ga bij verhoogd risico naar de huisarts. Op TV komt de test tot leven en wordt hij de adviseur/specialist m.b.t. de symptomen van COPD en het nut van de test. In de diverse uitingen speelt het character (de test!)-met vergrootglas voor z'n longen- de hoofdrol.

Media- en middelenstrategie

Via TV, radio, print en online breed de aandacht vestigen op de online risicotest en het gevaar van COPD; de test tot "adviserend character" verheffen. Via PR, free publicity, communicatie via huisartsen/zorgcentra en bezoek ter plaatse (gezondheidscentrum, moskee, koffiehuis), aandacht voor de papieren versie van de test; een plaatjestest in Nederlands, Turks en Arabisch.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken