Coop Rode Kruis Fonds

COOP SUPERMARKTEN / Goud Activatie

Bekijk deze campagne op pagina 352 van het SAN Jaarboek 2015.

Adverteerder
COOP SUPERMARKTEN
Titel
Supermarkt
Bureau
Goud Activatie
Account
Coen Ruseler, Wendy Dissel, Chantal van Amsterdam
Copy
Joost Hammann, Roos van Dam
Art
Pepijn Spanjerberg, Diederik van Kollem, Daan van Hulten
Strateeg
Charles Borremans
Opdrachtgever
Jurjen Worp
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van COOP SUPERMARKTEN
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Goud Activatie
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Ontwikkel een activatiecampagne, die daadwerkelijk invulling geeft aan het streven van Coop om lokale betrokkenheid concreet te maken.

Doelgroep

Dagelijkse boodschappers bij Coop.

Strategie/Concept

Omdat Coop zoekt naar een concrete invulling van haar rol in de buurt en het Nederlandse Rode Kruis de zelfredzaamheid van kwetsbare mensen in buurten wil versterken, besloten Coop en het Rode Kruis de handen ineen te slaan. Om zeker te zijn van succes, liet Coop haar klanten in 8 weken tijd voor een gratis boodschappenpakket sparen. Onder de slogan 'Samenwerken & de buurt versterken', stortte Coop van elk gespaard boodschappenpakket direct € 1,- in het speciaal voor de spaaractie opgerichte 'Coop Rode Kruis Fonds'. Hoe meer klanten aan de actie meededen, hoe groter de bijdrage. Uiteindelijk werd de spaardoelstelling met meer dan 20% overtroffen. Met ruim 1,5 ton in kas kon het fonds meteen aan haar goede werk in buurten beginnen.

Media- en middelenstrategie

Outdoor; folder; POS; instore 'Buurtambassadeurs'; online; social media; PR; free publicity.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen