Cool Best

Cool Best

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
COOLBEST
Bureau
Etcetera
Jaar
2018
Paginanummer
371

Nominatie 2018

Doelstelling

Inhaken op een superrelevant moment en daarmee de naamsbekendheid en merkvoorkeur voor CoolBest vergroten binnen de doelgroep.

Doelgroep

Huishoudens met kinderen

Merkomschrijving

CoolBest. We keep it cool, you get the best!

Concept

De afgelopen zomer was er sprake van een gigantische hittegolf. En heel Nederland had behoefte aan verkoeling. Voor CoolBest het uitgelezen moment om zijn merkdomein, de sneeuwwereld, letterlijk en figuurlijk naar Nederland te halen. Onder het motto 'Cool Best' trakteerden we alle inwoners en bezoekers van de gemeente Best op een heerlijk winterse dag terwijl het ruim 30 graden was. We zetten het dorpsplein onder een dikke laag echte poedersneeuw zodat het hele dorp in hun zwembroek en bikini kon genieten van sneeuw en ijspret. De actie werd groot opgepakt in o.a. het NOS Journaal. En Best was dankzij CoolBest officieel de coolste gemeente van Nederland.

Media- en middelenstrategie

Via de pers en social media werd vooraf aangekondigd dat er sneeuw op komst was in het Brabantse dorpje Best. Ook achteraf werd er een persbericht uitgestuurd dat door alle grote nieuwskanalen werd overgenomen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken