Contactvertising

Contactvertising

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Wereld Natuur Fonds
Bureau
Black Magic Marker
Jaar
2007
Paginanummer
428

Doelstelling

Het WNF wilde de Amazone langs een heel andere weg onder de aandacht brengen, maar wel op een positieve manier, met de natuur en de dieren als middelpunt.

Doelgroep

Zelden sta je zo weinig in contact met de natuur als tussen je 25ste en je 35ste. En dat was nu net de groep waar het WNF zich op wilde richten. Oftewel: mensen die het verschil niet eens zien tussen een ficus en een struik andijvie, laat staan zich bekommeren om het regenwoud.

Concept

Als jij je niet wil verdiepen in de Amazone, verdiept de Amazone zich wel in jou. We besloten direct contact te zoeken met de doelgroep door profielen van Amazone-dieren te plaatsen op plekken waar zij tegenwoordig uithangt: netwerk- en datingsites.

Media- en middelenstrategie

Op datingsite Mundo zochten jaguars Jack en Jacky vaste verkering. Op Hyves ‘krabbelt’ de iets te dikke capibara (supercavia) Leonard80 met honderden vrienden over zijn dagelijkse beslommeringen. Naast vrienden en aanbidders zorgde Contactvertising, zonder mediabudget, voor nationale en internationale publiciteit.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken