Consumentenbond. Dan weet je het.

Consumentenbond. Dan weet je het.

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Consumentenbond
Bureau
Euro RSCG Amsterdam
Jaar
2006
Paginanummer
92

Nominatie 2006

Doelstelling

De Consumentenbond positioneren als dé onafhankelijke autoriteit voor objectieve informatie met betrekking tot consumentenaankopen.

Doelgroep

Consumenten in een ‘volwassen’ levensfase. Consumenten die keuzestress als ‘main motive’ hebben, zich onzeker voelen of gemak zoeken bij aankopen van ondoorzichtige producten of diensten die hen financieel of emotioneel raken.

Concept

Centraal in de communicatiestrategie staat de positionering waarin de Consumentenbond wordt neergezet als ‘rots in de branding’: een onafhankelijke onderzoeksorganisatie die boven alle partijen staat, als testautoriteit met objectieve informatie. Belangrijk hierin is de keuze voor onderwerpen die voor de hedendaagse consument er echt toe doen: natuurlijk kunnen stofzuigers en tosti ijzers in kwaliteit verschillen, maar bij privé klinieken, kinderzitjes en verzorgingstehuizen wil je echt het beste voor jezelf, je kinderen of je ouders. Daarom willen we vooral dergelijke onderwerpen gebruiken om het belang van de Consumentenbond te onderstrepen, in een menselijke situatie die herkenbaar is. Met deze aanpak wordt een omslag bewerkstelligd van productgerichte naar marktgerichte communicatie. De communicatie van de verschillende bedrijfsonderdelen komt samen in een centrale belofte aan de consument: Met informatie van de Consumentenbond sta je sterker. Vertaald in de pay-off: Consumentenbond. Dan weet je het.

Media- en middelenstrategie

‘Rots in de branding’ gevoel creëren via massamedia om voldoende awareness en propositiebekendheid op te bouwen. De kracht van de boodschap wordt versterkt door synergie te creëren tussen de verschillende middelen met een eenduidig herkenbare campagne.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken