Coca-Cola supports 3FM Serious Request 2010

Coca-Cola Nederland B.V. / Square Melon

Nominatie 2010

Bekijk deze campagne op pagina 237 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Coca-Cola Nederland B.V.
Titel
Coca-Cola regular
Bureau
Square Melon
Account
Square Melon (field activation en online lokalisering) Universal Media (mediastrategie en -inkoop), Scholz & Volkmer (website concept en development)
Copy
Square Melon
Art
Square Melon, Scholz & Volkmer (online assets)
Strateeg
Square Melon, Universal Media
Opdrachtgever
Robin de Bruin
In samenwerking met
Universal Media, Scholz & Volkmer
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Coca-Cola Nederland B.V.
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Square Melon
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Het magische Coca-Cola kerstgevoel verspreiden en heel Nederland inspireren om te doneren aan 3FM Serious Request.

Doelgroep

NL huishoudens.

Strategie/Concept

Coca-Cola brengt het magische kerstgevoel zowel on- als offline letterlijk bij de mensen thuis en faciliteert daarbij op passende wijze donaties aan 3FM Serious Request.

Media- en middelenstrategie

Rijdende in de herkenbare Coca-Cola kersttrucks bezocht het Coca-Cola kerstteam 300.000 Nederlandse gezinnen. Zij brachten het kerstgevoel letterlijk bij de mensen thuis en zamelden direct lege statiegeldflessen in voor 3FM Serious Request. Men kon ook zelf statiegeld doneren via speciale collectebussen in elke Jumbo en Super de Boer supermarkt en bij de legendarische Coca-Cola kersttruck bij het Glazen Huis. Via de 'Snow Globe' website, de Facebookpagina en de iPhone app stuurden mensen digitale kerstwensen. Voor elke verstuurde wens doneerde Coca-Cola € 0,25 aan 3FM Serious Request. Het Coca-Cola kerstgevoel werd verder verspreid middels een volledig geintegreerde campagne.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen