Coca-Cola supports 3FM Serious Request 2010

Coca-Cola supports 3FM Serious Request 2010

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Coca-Cola Nederland B.V.
Bureau
Square Melon
Jaar
2010
Paginanummer
237

Nominatie 2010

Doelstelling

Het magische Coca-Cola kerstgevoel verspreiden en heel Nederland inspireren om te doneren aan 3FM Serious Request.

Doelgroep

NL huishoudens.

Concept

Coca-Cola brengt het magische kerstgevoel zowel on- als offline letterlijk bij de mensen thuis en faciliteert daarbij op passende wijze donaties aan 3FM Serious Request.

Media- en middelenstrategie

Rijdende in de herkenbare Coca-Cola kersttrucks bezocht het Coca-Cola kerstteam 300.000 Nederlandse gezinnen. Zij brachten het kerstgevoel letterlijk bij de mensen thuis en zamelden direct lege statiegeldflessen in voor 3FM Serious Request. Men kon ook zelf statiegeld doneren via speciale collectebussen in elke Jumbo en Super de Boer supermarkt en bij de legendarische Coca-Cola kersttruck bij het Glazen Huis. Via de 'Snow Globe' website, de Facebookpagina en de iPhone app stuurden mensen digitale kerstwensen. Voor elke verstuurde wens doneerde Coca-Cola € 0,25 aan 3FM Serious Request. Het Coca-Cola kerstgevoel werd verder verspreid middels een volledig geintegreerde campagne.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken