Coca-Cola light Choice Arena

Coca-Cola light Choice Arena

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
Coca-Cola light
Bureau
CLOCKWORK
Jaar
2006
Paginanummer
228

Doelstelling

Verhogen van de brand awareness van Coca-Cola light en het vergroten van de betrokkenheid bij het merk.

Doelgroep

Jonge volwassenen tussen de 20 en 35 jaar.

Concept

Het leven is een optelsom van keuzes. Het campagnethema van Coca-Cola light is dan ook: ‘Life is what you choose, so start choosing today’. Als ondersteuning van de ‘Applause’-commercial is een onderscheidende actiesite ontwikkeld die een ondernemende, positieve levensinstelling koppelt aan Coca-Cola light. In de Choice Arena kunnen deelnemers een persoonlijke keuze aan de wereld kenbaar maken. De nadruk ligt op ludieke keuzes en grappige statements. Via een tell-a-friendmechanisme laten de deelnemers daarna hun vrienden en kennissen weten wat hun keuze is. Deze vrienden kunnen de keuze supporten. Ook deze vrienden kunnen dan weer hun eigen keuze plaatsen. Campagne is een vervolg op. Een upgrade van een concept die buiten CW is uitgevoerd

Media- en middelenstrategie

Gerichte e-mails vanuit de campagnesite, banners en textlinks leiden naar de actiesite. Het tell-a-friend mechanisme zorgt voor een viraal effect.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken