COCA-COLA EMERGENCY REFRESHMENT

Coca-Cola Nederland B.V. / NRG3

Bekijk deze campagne op pagina 218 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Coca-Cola Nederland B.V.
Titel
Coca-Cola Regular
Bureau
NRG3
Account
Demonstrate NL (concept & field marketing), NRG3 (online & radio), MTV Networks (TVC & branded content)
Opdrachtgever
MICHEL PALMEN
In samenwerking met
Demonstrate NL, MTV Networks
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Coca-Cola Nederland B.V.
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van NRG3
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Verbind het Coca-Cola merk en product met de zomer.

Doelgroep

16-24

Strategie/Concept

Het Emergency Refreshment team: een team van happy nurses en doktoren voorziet onder leiding van Nurse Selma verhitte jongeren van verfrissing, zodat ze ongehinderd van de zomer kunnen genieten.

Media- en middelenstrategie

Op en rondom de grote zomerfestivals bood het ER-team een volledige 1 op 1 brand experience. Zowel intrinsiek, door het samplen van Coca-Cola, als extrinsiek door het geven van leuke ER-treatments. Deze experience werd 360º doorvertaald: een on-pack codepromotie verwees naar coca-cola.nl, waar consumenten 2 van de 1000 festivaltickets konden winnen en Nurse Selma het ER-team introduceerde. Op haar Hyves-pagina gaf ze extra festivaltickets weg, deed ze verslag van alle ER-activiteiten en chatte ze met haar ruim 18.000 Hyves-vrienden. Dit alles werd aangejaagd met advertising (RTV, bannering), DM en branded content op TMF. Bereik: 750k festivalgangers, 200k bezoekers op coca-cola.nl, 172k Hyvers en 89% van de doelgroep op TV. Brand love +13%.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen