CLUBPLACEMAT-CAMPAGNE

PLUSRETAIL / Lowe en Draft

award
Winnaar 2005

Bekijk deze campagne op pagina 466 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
PLUSRETAIL
Titel
Huismerk PLUS
Bureau
Lowe en Draft
Account
Charles Borremans, Lisette Peperkamp, Simonette Verwoest (freelance)
Copy
Peter Kusters
Art
Dick Bos
Strateeg
Freddy Bosscher (PLUS), Bas Snetselaar (PLUS), Marc Leurs
Opdrachtgever
GERRIT REUGEBRINK
Film/Productiemaatschappij
Movie Ventures
Editor
Michael Horvers
RTV-producer
Peter Burger
Fotografie
Roel Nederveen
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van PLUSRETAIL
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Lowe en Draft
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Retail
Meer Retail winnaars

Retail

Doelstelling

1) Awareness realiseren voor Official Partnership Eredivisie. 2) Winkeltraffic en omzet huismerk verhogen door maximale benutting van het ‘momentum’ (begin van de Eredivisie).

Doelgroep

Primair: families met kinderen. Secundair: bestaande kopers van de formule (breed in leeftijd en sociale klasse).

Strategie/Concept

Koppel de Eredivisie aan PLUS door voetbal tot leven te brengen in de context van het gezin. Ontwikkel daarom een activerend concept, dat alle leden van het gezin aanspreekt en zo moeder aanzet om haar boodschappen bij PLUS te doen. Daarom is gekozen voor twee commercials: 1) ‘Baby’, die vooral moeders aanspreekt en 2) ‘Schaal’, die juist meer de ‘voetbalkenners’ in huis aanspreekt. Trek dit concept dominant door naar de winkel, zodat daar maximaal kan worden geprofiteerd van de opgebouwde awareness. Niet door de boodschap te herhalen, maar juist met nieuwe boodschappen consumenten écht te activeren en spaargedrag te stimuleren.

Media- en middelenstrategie

Tv en online bannering om awareness te realiseren voor het sponsorschap en de onderliggende promotie te ondersteunen. Huis-aan-huisfolder en point of sale om mensen tot deelname aan de promotie te stimuleren.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen