CLUBPLACEMAT-CAMPAGNE

CLUBPLACEMAT-CAMPAGNE

Categorie
Retail
Adverteerder
PLUSRETAIL
Bureau
Lowe en Draft
Jaar
2005
Paginanummer
466

Winnaar 2005

Doelstelling

1) Awareness realiseren voor Official Partnership Eredivisie. 2) Winkeltraffic en omzet huismerk verhogen door maximale benutting van het ‘momentum’ (begin van de Eredivisie).

Doelgroep

Primair: families met kinderen. Secundair: bestaande kopers van de formule (breed in leeftijd en sociale klasse).

Concept

Koppel de Eredivisie aan PLUS door voetbal tot leven te brengen in de context van het gezin. Ontwikkel daarom een activerend concept, dat alle leden van het gezin aanspreekt en zo moeder aanzet om haar boodschappen bij PLUS te doen. Daarom is gekozen voor twee commercials: 1) ‘Baby’, die vooral moeders aanspreekt en 2) ‘Schaal’, die juist meer de ‘voetbalkenners’ in huis aanspreekt. Trek dit concept dominant door naar de winkel, zodat daar maximaal kan worden geprofiteerd van de opgebouwde awareness. Niet door de boodschap te herhalen, maar juist met nieuwe boodschappen consumenten écht te activeren en spaargedrag te stimuleren.

Media- en middelenstrategie

Tv en online bannering om awareness te realiseren voor het sponsorschap en de onderliggende promotie te ondersteunen. Huis-aan-huisfolder en point of sale om mensen tot deelname aan de promotie te stimuleren.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken