Club McDonald’s

Club McDonald’s

Categorie
Retail
Adverteerder
MCDONALD'S NEDERLAND
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2019
Paginanummer
292

Doelstelling

Vergroot de emotionele connectie en merkvoorkeur van GenZ (én indirect hun ouders) met McDonald's. Positioneer McDonald's als dé plek waar jongeren good times beleven.

Doelgroep

13- tot 17-jarigen.

Merkomschrijving

Tieners kunnen bij McDonald's betaalbaar en lekker eten, maar het is ook een van hun favoriete hang-outs waar ze elkaar vaak ontmoeten.

Concept

Als je nog geen 18 bent, kom je bij geen club naar binnen en word je uitgesloten van uitgaan. Daarom komt McDonald's op voor de 18-minners, met Club McDonald's. Je entreebewijs is je minderjarigheid. Voor één nacht transformeerde een restaurant naar een exclusieve club om te proeven van het nachtleven. Met toffe artiesten, lekker eten & drinken.

Media- en middelenstrategie

Het realiseren van een volle zaal was niet de uitdaging. Teasers, artist-trailers en aftermovies werden via Facebook, Instagram en Snapchat en owned media werden verspreid, met Spinnin' Records, de artiesten en influencers als versterkers. Met GIF-packs en live-stories wakkerden we de hype verder aan. In PR nutten we de maatschappelijke relevantie uit en betrekken we ouders en iedereen die ooit jong is geweest.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken