Choose your battle

MINISTERIE VAN DEFENSIE / Steam

Nominatie 2017

Bekijk deze campagne op pagina 80 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
MINISTERIE VAN DEFENSIE
Bureau
Steam
Account
Onno Gout, Martijn Hahn, Marco van Rookhuijzen
Copy
Cyril Chermin, Thomas Rheinhold
Art
Martijn van der Werf
Strateeg
Paula Buit
Opdrachtgever
Paul Klaessen, Kris Manders, Gian Santegoeds, Stefan Le Belle
Film/Productiemaatschappij
Revolver Amsterdam
Editor
Sjors Ruijter
Muziek
AMP Amsterdam
RTV-producer
Cariola van Beek
In samenwerking met
Revolver
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MINISTERIE VAN DEFENSIE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Steam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Corporate
Meer Corporate inzendingen

Corporate

Doelstelling

Interesse opwekken voor diverse gevechtsfuncties bij o.a. het Korps Mariniers, Pantsergenie of Luchtmobiele Brigade, het bezoeken van werkenbijdefensie.nl/360 en solliciteren.

Doelgroep

Jongeren, voornamelijk mannen, niveau VMBO/HAVO/MBO, 17-25 jaar.

Strategie/Concept

Choose your battle is een 360º-ervaring waarin je het werk van drie verschillende eenheden ontdekt door rond te kijken én zelf te kiezen met wie je op missie gaat. Drie gevechtseenheden voeren samen één militaire actie uit; jij kunt op elk moment switchen van eenheid. Het switchen maakt de beleving interactief en is functioneel. Na afloop krijg je een 'advies' op basis van de kijktijd per eenheid en ontdek je welke eenheid bij jou past.

Media- en middelenstrategie

Doel: traffic naar werkenbijdefensie.nl/360. 15-sec video op Google/YouTube, Facebook, Spotify. Programmatic via MCN, Widespace, SpotX. Longreads bij Adfactor, Persgroep. Display advertising met Adform. OOH met Igloo (Brightday). Retargeting van belangstellenden voor infodagen en sollicitatie.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen