Chocomel-letters

Chocomel-letters

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
CHOCOMEL
Bureau
Boomerang Agency
Jaar
2019
Paginanummer
307

Nominatie 2019

Doelstelling

Fris de bekende Lettercampagne op met een nieuw creatief idee en maak Chocomel top of mind in de supermarkt. Laat zien dat Chocomel bevrijdend lekker is door interactie op te zoeken met een knipoog naar de regels.

Doelgroep

Iedereen van 18 tot 65 die vindt dat regels wat vaker een knipoog verdienen en met volle teugen van het leven geniet.

Merkomschrijving

Chocomel is onlosmakelijk verbonden aan Nederland. Het merk spoort aan om vaker te breken met ingesleten regels en gewoontes die we onszelf hebben opgelegd.

Concept

Dit jaar nam Chocomel de hele supermarkt over. Door de Chocomel-letters te koppelen aan producten, ontstonden woordgrappen waar Nederland los op ging. Hiermee werd Chocomel ook buiten haar eigen schap interessant en kregen wij de kans op een nieuwe manier relevant te zijn. Binnen en buiten de supermarkt.

Media- en middelenstrategie

Een belangrijk onderdeel bleek de user generated content-stijl. Het kon een social post van iedereen zijn. Zo ging het filmpje viral via Whatsapp, wat leidde tot een groot organisch bereik. Tenslotte zorgden de 'speelbare' filmpjes en ons creatieve community management voor veel interactie met de doelgroep.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken