Chocomel Letters

Chocomel Letters

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
FRIESLANDCAMPINA
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Jaar
2015
Paginanummer
259

Winnaar 2015

Doelstelling

Chocomel wil een impuls geven aan een al jaren stabiel volume, door gebruik te maken van de kracht van Sinterklaas-tradities. Doelstelling is 5% volumegroei in november. Het resultaat overtrof alle verwachtingen met een volumegroei van 12,7%.

Doelgroep

Light/medium users tussen 18 en 35 jaar oud.

Concept

Van oudsher houden we van chocoladeletters tijdens de Sinterklaas-periode. We geven de traditie een nieuwe twist met vloeibare Chocomel Letters. Chocomel brengt namelijk de Enige Échte Letters op de verpakking, zodat ieder zijn letter heeft en er tevens fun op de winkelvloer wordt gecreëerd.

Media- en middelenstrategie

The medium is the message: de verpakking zelf. Deze stond centraal in alle uitingen en op het schap! Voor awareness werden de volgende middelen ingezet: abri's, pr, social media en winkelvloeractiviteiten. Een stunt met een 'Ieder z'n Letter-machine zorgde voor shareable content. Het totaal bracht heel Nederland aan het scrabbelen in de winkel.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken