Certified Tailors

Certified Tailors

Categorie
Durables
Adverteerder
G-STAR RAW
Bureau
The Family Amsterdam
Jaar
2021
Paginanummer
197

Winnaar 2021

Doelstelling

Primair: focus op duurzaamheid communiceren. Secundair: merkbuzz, overweging en engagement stimuleren.

Doelgroep

(Potentiële) klanten in Nederland (25-45).

Merkomschrijving

G-Star RAW is een Nederlands kledingmerk, opgericht in 1989. Hardcore Denim is de filosofie waarmee G-Star de grenzen van denim design en vakmanschap continu verschuift. Met innovatie, duurzaamheid en creativiteit als kern, daagt het merk de industriestandaard uit met baanbrekende stijlen, terwijl het zijn impact op ‘people’ en ‘planet’ probeert te verminderen.

Concept

We gooien onze kleren te snel weg. Daarom introduceert G-Star RAW Certified Tailors, om de levensduur van je denim te verlengen en je fashion footprint te reduceren. Zes lokale tailors in Nederland zijn intensief getraind door G-Star en opgeleid tot denimexpert om jeans professioneel te kunnen herstellen. G-Star neemt de kosten voor de reparaties op zich. Vanuit de boodschap ‘Reduce, Repair, Rewear’ is dit onderdeel van het lopende RAW Responsibility-programma.

Media- en middelenstrategie

De Certified Tailors service is gelanceerd via paid en organic social media, ondersteund door pr, CRM en aangevuld met eigen kanalen (online en retail).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken