Centraal Beheer Roadguard

CENTRAAL BEHEER / DDB & Tribal Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 104 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
CENTRAAL BEHEER
Bureau
DDB & Tribal Amsterdam
Opdrachtgever
Karin Wekema
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van CENTRAAL BEHEER
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB & Tribal Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening inzendingen

Dienstverlening

Doelstelling

Centraal Beheer introduceert pechhulp on demand via een gratis app: RoadGuard. Lanceer RoadGuard op zo'n manier dat in de kortst mogelijke tijd maximale merkbekendheid en een zo hoog mogelijk aantal appdownloads wordt gerealiseerd.

Doelgroep

Bezitters van een motorrijtuig tot 3.500 kg. Leeftijd primaire doelgroep: 19 - 49 jaar.

Strategie/Concept

Nederlanders hebben gemiddeld 1 keer in de 4 jaar autopech. Daarom wilden we helder aangeven wat het onderscheid is van RoadGuard ten opzichte van de reguliere pechhulpaanbieders. Dat deden we met een zeer opvallende 'vierdubbele' aftrap. Het thema: 'Waarom 4 keer betalen voor iets wat je maar 1 keer nodig hebt?'. Deze burst werd snel opgevolgd met uitingen die haarscherp duidelijk maken dat voor RoadGuard geen abonnement of lidmaatschap nodig is.

Media- en middelenstrategie

We zetten dagbladen, radio, online advertising en sponsoring van het RTL weerbericht in voor actualiteit en groot bereik.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen