CDA doorbreekt tweestrijd met inhakers & PR

CDA / Joe Public Take-Away Advertising

Bekijk deze campagne op pagina 338 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
CDA
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Account
Willemijn van Eeghen, Jolies van Rijn
Copy
Antoine Houtsma, Bart Oostindie
Art
Antoine Houtsma, Bart Oostindie
Strateeg
Jeroen van Eck
Opdrachtgever
Nelleke Weltevrede
Film/Productiemaatschappij
LUKKIEN, RIDE
RTV-producer
Merel Groenenboom, Sarah Gilliam
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van CDA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Joe Public Take-Away Advertising
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Tweestrijd Rutte en Wilders doorbreken en Buma positioneren als volwaardig premierskandidaat.

Doelgroep

Stemgerechtigd Nederland.

Strategie/Concept

Na de afzegging wordt binnen een week een inhaker ontwikkeld: 'Als je premier wilt worden, moet je het debat aandurven'. Buma, Rutte en Wilders spelen in hun kinderjaren op het strand. Wilders en Rutte apen elkaar na en maken ruzie totdat Buma tussen beiden springt.

Media- en middelenstrategie

De inhaker wordt 2 dagen voor het debat online gelanceerd. De pers en social media duiken er bovenop. Het spotje wordt tientallen malen onbetaald uitgezonden, terwijl het CDA maar 3 keer zelf betaalt. VVD haakt erop in en ontketent een spotjes-oorlog. Koren op de molen van het CDA: de tweestrijd Rutte-Wilders is doorbroken. Geschatte mediawaarde: > €1,5 miljoen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen