CDA doorbreekt tweestrijd met inhakers & PR

CDA doorbreekt tweestrijd met inhakers & PR

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
CDA
Bureau
Joe Public Take-Away Advertising
Jaar
2017
Paginanummer
338

Doelstelling

Tweestrijd Rutte en Wilders doorbreken en Buma positioneren als volwaardig premierskandidaat.

Doelgroep

Stemgerechtigd Nederland.

Merkomschrijving

De 2e Kamerverkiezing dreigt een tweestrijd tussen Rutte en Wilders te worden. Zij weigeren zelfs met andere kandidaten in debat te gaan tijdens het RTL Premiersdebat. Om niet weggevaagd te worden op rechts moet het CDA deze strijd doorbreken en Buma positioneren als premierskandidaat die zijn verantwoordelijkheid wél neemt.

Concept

Na de afzegging wordt binnen een week een inhaker ontwikkeld: 'Als je premier wilt worden, moet je het debat aandurven'. Buma, Rutte en Wilders spelen in hun kinderjaren op het strand. Wilders en Rutte apen elkaar na en maken ruzie totdat Buma tussen beiden springt.

Media- en middelenstrategie

De inhaker wordt 2 dagen voor het debat online gelanceerd. De pers en social media duiken er bovenop. Het spotje wordt tientallen malen onbetaald uitgezonden, terwijl het CDA maar 3 keer zelf betaalt. VVD haakt erop in en ontketent een spotjes-oorlog. Koren op de molen van het CDA: de tweestrijd Rutte-Wilders is doorbroken. Geschatte mediawaarde: > €1,5 miljoen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken