Castle of Dreams – alles voor de feestdagen van uw dromen

DE BIJENKORF / De Bijenkorf

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 312 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
DE BIJENKORF
Bureau
De Bijenkorf
Strateeg
Maarten Sundermann & Claire Knight
Opdrachtgever
Marjolijn Meynen, Suzanne van de Velde, Karin Vriese & Cathelijne Hamilton of Silvertonhill-Bouman
Muziek
Naomi Snell, Roy Bemelmans
In samenwerking met
KSM, Operator Studios, Studio Noa Verhofstad, Solar Initiative, Xsaga, Everybody Likes Penguins
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van DE BIJENKORF
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van De Bijenkorf
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Weet je nog de keren dat je als kind in de Bijenkorf kwam? Dat nostalgische en magische gevoel wil de Bijenkorf met de campagne Castle of Dreams weer oproepen. Klanten worden herinnerd aan waar de Bijenkorf voor staat: een icoon voor Nederland waar je met je familie heen gaat om je te laten inspireren en de mooiste cadeaus te vinden. De campagne heeft tot doel - in de belangrijkste periode van het jaar voor de retail - een hogere awareness en meer traffic naar de winkels en online te realiseren. We bouwen daarbij aan de waarden stijlvol, premium en inspirerend.

Doelgroep

De Bijenkorf richt zich in de feestperiode op alle Nederlanders die zoeken naar bijzondere cadeaus voor zichzelf of voor een ander. Met de pay off: 'alles voor de feestdagen van uw dromen' wist de Bijenkorf nieuwe en bestaande klanten te verleiden. Van de klassieke de Bijenkorf kopers tot de fashionista's en de families met kinderen.

Strategie/Concept

Als mooiste warenhuis van Nederland hebben wij alles in huis om ieder feest compleet te maken. Wij toveren ons warenhuis om tot een magisch kasteel waarin we de mooiste producten voor de feestdagen in sprookjesachtige kasteelkamers laten zien. Elke kamer heeft zijn eigen kleur en vertegenwoordigt een aparte productgroep. In the Castle of Dreams gaat het gaat om samenzijn met familie en vrienden en uiting geven aan vriendschap en liefde. Hiermee willen we heel Nederland, van jong tot oud, verwonderen, verleiden en ontroeren. In the Castle of Dreams vindt u alles voor de feestdagen van uw dromen.

Media- en middelenstrategie

Een combinatie van een impactvolle commercial op TV, Facebook en YouTube. Een website take-over, het Castle of Dreams magazine, inspirerende etalages en instore signing, OOH reclame, Social media, PR en vele events (Party Dresses – Pop up, Sinterklaas, Kerst, Personalisatie-event en Turn on the Lights) zorgden voor enorme zichtbaarheid. Door deze magische 360 graden communicatie via alle belangrijke touchpoints werd het feestseizoen tot leven gebracht.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen