CarNext.com

CarNext.com

Categorie
Durables
Adverteerder
CARNEXT.COM
Bureau
Etcetera
Jaar
2018
Paginanummer
244

Doelstelling

Lanceer een nieuw merk voor een topselectie jong gebruikte auto's. Dit om de clutter van tussenhandelaren en online platforms te ontstijgen en een eigen unieke positie op te bouwen binnen de occasionmarkt.

Doelgroep

Consumenten met een gemiddeld hoger inkomen, geïnteresseerd in de aanschaf van jong gebruikte auto's. Uit onderzoek blijkt dat er rond de aankoop van tweedehands auto's een hoop negatieve sentimenten bestaan: onzekerheid over het onderhoudsverleden, stress over prijsonderhandelingen en wantrouwen van de verkopende partij.

Merkomschrijving

CarNext.com moet hét betrouwbare startpunt worden in de zoektocht naar een tweedehandsauto auto van één tot vier jaar oud. Met de introductie focussen we niet op de breedte van het aanbod, maar op de betrouwbaarheid en de zorgeloosheid van CarNext.com: een vaste prijs, een volledige onderhoudshistorie en een 'niet goed geld terug' garantie. Hiermee ontstijgen we de markt van tweedehandsautoplatforms en zetten we CarNext.com neer als de meest logische keuze voor jouw volgende auto.

Concept

Om een fundament te leggen voor de lancering starten we online met een prelaunch-fase die de onderzoeksresultaten rond entreebarrières bekendmaakt. Daarna lanceren we CarNext.com inhoudelijk op twee niveaus als een nieuw automerk. Emotioneel: focus op de zorgeloosheid en plezier bij het kopen van je nieuwe auto. De bestuurder, die in verschillende auto's rijdt, beleeft ultiem plezier aan zijn nieuwe aanschaf. De bekende beeldtaal die we daarbij gebruiken kennen we uit autoreclame: slingerende bergwegen en weidse panorama's. Functioneel: we halen de drempels weg die bij consumenten bestaan door de 'key' beloftes centraal te zetten. 'CarNext.com is the new car brand in town'.

Media- en middelenstrategie

Prelaunch: met een combinatie van branded content en online advertising op nieuwsplatforms zoals Nu.nl geven we de onafhankelijke onderzoeksresultaten naar entreebarrières een geloofwaardige actuele context. Emotioneel: Vervolgens wordt de brand film via tv en online video ingezet om de nadruk te leggen op het zorgeloze plezier van je nieuwe auto. Functioneel: in de tv-tag-on, online video, online advertising en radio wordt de nadruk gelegd op de drie belangrijkste Reasons To Believe en activeren we de doelgroep om CarNext.com te bezoeken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken