#Carnavalvrij

BAVARIA / Fama Volat

award
Winnaar 2018

Bekijk deze campagne op pagina 363 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
BAVARIA
Bureau
Fama Volat
Account
Tamberly Husson
Copy
Joris Raaijmakers, Levi Sars
Art
Joris Raaijmakers, Niek Jansen, Thorvald van Wijnsberge
Strateeg
Thomas Creemers
Opdrachtgever
Michel de Kruijff
Film/Productiemaatschappij
Meet Cliff
Editor
Jonathan Smit
RTV-producer
Gardner Gallops
Illustraties
Thorvald van Wijnsberge
In samenwerking met
Blauw Gras, NewsLab, Mindshare, Cliff
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van BAVARIA
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Fama Volat
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea winnaars

Smart Idea

Doelstelling

Versterk de banden met thuisregio (Z.O. Brabant). Bewijs aan de doelgroep dat Bavaria Carnaval (en carnavallers) écht begrijpt!

Doelgroep

Primair; de hele regio met postcode 5000-6000. Maar eigenlijk alle carnavallers in Brabant, Limburg en zelfs daarbuiten. Zowel jong (18+) als oud(80+)!

Strategie/Concept

Insight: Carnaval vieren 'kost' je vrije dagen, en dat terwijl het voor velen misschien nog wel belangrijker is dan andere nationale feestdagen. Tijd voor verandering! Idee: Onder leiding van vrijheidsstrijder Sjefke Vaeren (Bjorn vd Doelen) vecht Bavaria namens alle carnavallers voor officiële 'vrije' feestdagen. Daarbij maken we gebruik van ons democratische recht, om een petitie te starten. Met minimaal 40.000 handtekeningen komt het onderwerp op de politieke agenda in Den Haag.

Media- en middelenstrategie

Dmv een 90" commercial lanceerde we het idee. De campagne was binnen no time landelijk nieuws. Kranten, journaals, talkshows en showprogramma's berichtten over de actie. We hielden we de campagne 4 weken levend met social video updates, link-ads, gifjes, stories, poster-generator & abri's.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen