Carnaval voor de vrede

Carnaval voor de vrede

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
BAVARIA
Bureau
Fama Volat
Jaar
2020
Paginanummer
251

Nominatie 2020

Doelstelling

Versterk de band tussen Bavaria & Brabanders via Carnaval. Ontwikkel een lokaal relevante merkactivatie voor Brabanders laat daarmee zien dat Bavaria carnaval begrijpt en belangrijk vindt.

Doelgroep

Carnavallers m/v 18+ regio (Zuid Oost) Brabant.

Merkomschrijving

Zelfrelativerend, betrokken & Brabants.

Concept

Inzicht: Een beetje carnavaller weet; Carnaval verbroederd. Verschillen verdwijnen. Iedereen is gelijk. Zelfs de grootste vijanden worden de gezelligste vrienden. Kortom; de hele wereld zou een voorbeeld moeten nemen aan dat zotte feest van het zuiden. Idee: Tijd om Carnaval het voetstuk te geven dat het verdient en voor te dragen voor het hoogst haalbare: de Nobelprijs voor de Vrede.

Media- en middelenstrategie

In de OLV riepen we carnaval met een knipoog uit tot dé oplossing voor de wereldproblemen. De grap werd direct door lokale pers erkent en opgepakt. Dynamische OLV's met lokaal relevant haakje, zorgden voor een bovengemiddelde uitkijkratio van de video's. Daarnaast zette we lokaal getargette (D)OOH, social video's, activaties, polls, giphy's & geofilters in. Helaas ging de Nobelprijs voor de Vrede geheel terecht naar het Wereldvoedselprogramma.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken