Campina, Ontbijtcampagne

Campina, Ontbijtcampagne

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
CAMPINA
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2020
Paginanummer
258

Doelstelling

Verhogen van merkrelevantie en overweging en daardoor groei in volume en penetratie van Campina yoghurt en kwark. Én een bijdrage aan de gezonde levensstijl van Nederland.

Doelgroep

Actief Nederland in de leeftijd MV20-65 jaar.

Merkomschrijving

Campina is nummer één zuivelmerk van Nederland. Met lekkere en gezonde zuivelproducten draagt ze bij aan een sterke basis, elke dag weer. Om je fit te voelen zijn voeding en sport onlosmakelijk met elkaar verbonden. Daarom moedigt Campina heel Nederland aan om de dag sterk te starten met een goed ontbijt en beweging.

Concept

Uit onderzoek van Ipsos, in opdracht van NOC*NSF, bleek dat veel mensen minder hebben gesport in 2020 dan in 2019. Om te zorgen dat Nederlanders hun gezonde levensstijl weer oppakken, gaven we hen, samen met ambassadeurs Epke Zonderland, Dafne Schippers en Sven Kramer, een duwtje in de rug. Vanuit het inzicht: 'wat goed is voor topsporters is goed voor mij'. Met de boodschap: 'Start je dag sterk met Campina', want met een goed ontbijt en een beetje beweging, voel je je beter/energieker.

Media- en middelenstrategie

Met onze media- en middelen strategie inspireerden en motiveerden we de consument met passende content per touchpoint. Als campagnestart brachten we d.m.v. onderzoekresultaten het belang van goede voeding en bewegen onder de aandacht in de pers. Ambassadeurs ondersteunden de boodschap met free-publicity en hun eigen kanalen. Met een add-on op TV en social video's motiveerden we Nederlanders tot aankoop met de kans op het winnen van een Garmin stappenteller. We verdiepten de campagne met video's vol tips en uitdagingen van onze ambassadeurs als thuis-coaches. Branded content i.s.m. Radio 538 bracht nog meer consumenten in beweging met de '10.000 stappenchallenge'. Daarnaast bewezen we het goede van zuivel via een livestream-event in Thialf rond Team Jumbo-Visma. In de winkels zette POS-materiaal de klant aan tot kopen. Op onze eigen kanalen kwam alles samen: de website voor het winmechanisme en een nieuwbrief om bestaande volgers te betrekken. Conclusie: het is gelukt een langdurige campagne neer te zetten waarin we uit verschillende invalshoeken steeds nieuwe aandacht genereren. De nauwkeurige afstemming van timings en messaging in div. media en kanalen maken de campagne effectief en rond.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken