Bekijk deze campagne op pagina 263 van het SAN Jaarboek 2017.
Jongeren bewust maken dat het doorsturen of delen van seksueel geladen foto's en video's niet oké is.
Jongeren tussen 14 en 18 jaar, specifiek de zogenaamde 'doorstuurders'
Jongeren delen alles online: van kattenfilmpjes tot wat er op hun bord ligt. Maar ook seksueel geladen berichten. Dat is niet erg, sexting is leuk en spannend. Tot beelden doorgestuurd worden. Dat kan iemands leven verwoesten. Door de vinger als symbool voor social sharing neer te zetten laten we jongeren zien dat ze positieve impact kunnen hebben. Doorsturen kan bij hen stoppen. Dus riepen we op: Hou het lekker voor jezelf!
Jongeren nemen meer aan van bronnen die ze kennen. Zeker als het over seks gaat. Daarom werkten we samen met RUMAG en BNN. We lieten influencers de boodschap verspreiden op eigen kanalen. Onze prikkelende film deelden we via een teasende social campagne. Op de website vonden jongeren ervaringen, vlogs, RUMAG T-shirts en gifjes om te gebruiken als alternatief voor pikante foto's.