Campagne ‘Hou het lekker voor jezelf’

FREE A GIRL, FIER, HELP WANTED / GH+O communicatie | strategie + concept + creatie

Nominatie 2017

Bekijk deze campagne op pagina 263 van het SAN Jaarboek 2017.

Adverteerder
FREE A GIRL, FIER, HELP WANTED
Bureau
GH+O communicatie | strategie + concept + creatie
Account
Doutzen Wijbenga
Copy
Jan Willem Wessels, Liedeke Pol, Maartje Visser
Art
Leo Orth, Kirsten Rappard
Strateeg
Sanne Gaastra, Doutzen Wijbenga
Opdrachtgever
Yasmine Bekkers, Ester Mijnheer, Maaike Pekelharing, Talinay Strehl
Film/Productiemaatschappij
Concept: Avinash Sampath(Lovely), Regie: Jamille van Wijnbergen, DOP: Mick van Dantzig, Music&Sound: MacLoud Amsterdam, Grading: Erik Verhulst
Editor
Francisco Rodriguez Bouzas
In samenwerking met
Pixl online marketing,Wenneker Amsterdam, Avinash Sampath(Lovely), Jamille van Wijnbergen, Mick van Dantzig, Francisco Rodriguez Bouzas, MacLoud Amsterdam, Erik Verhulst
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van FREE A GIRL, FIER, HELP WANTED
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van GH+O communicatie | strategie + concept + creatie
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Jongeren bewust maken dat het doorsturen of delen van seksueel geladen foto's en video's niet oké is.

Doelgroep

Jongeren tussen 14 en 18 jaar, specifiek de zogenaamde 'doorstuurders'

Strategie/Concept

Jongeren delen alles online: van kattenfilmpjes tot wat er op hun bord ligt. Maar ook seksueel geladen berichten. Dat is niet erg, sexting is leuk en spannend. Tot beelden doorgestuurd worden. Dat kan iemands leven verwoesten. Door de vinger als symbool voor social sharing neer te zetten laten we jongeren zien dat ze positieve impact kunnen hebben. Doorsturen kan bij hen stoppen. Dus riepen we op: Hou het lekker voor jezelf!

Media- en middelenstrategie

Jongeren nemen meer aan van bronnen die ze kennen. Zeker als het over seks gaat. Daarom werkten we samen met RUMAG en BNN. We lieten influencers de boodschap verspreiden op eigen kanalen. Onze prikkelende film deelden we via een teasende social campagne. Op de website vonden jongeren ervaringen, vlogs, RUMAG T-shirts en gifjes om te gebruiken als alternatief voor pikante foto's.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen