CAMPAGNE HELDER MOMENT (KICK-OFF & OVERLIJDENSRISICO)

CAMPAGNE HELDER MOMENT (KICK-OFF & OVERLIJDENSRISICO)

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Interpolis
Bureau
FHV BBDO, RAPP, OMD, 3MO
Jaar
2008
Paginanummer
352

Nominatie 2008

Doelstelling

Interpolis roept mensen in de campagne op om na te denken over hoe ze met hun risico’s willen omgaan. Verzeker je niet blind voor alles, maar maak een bewuste afweging.

Doelgroep

Consumenten en ondernemers.

Concept

Verzeker alleen wat er echt toe doet. Dat is wat je noemt een helder moment. Het is onze natuurlijke neiging om alle risico’s, onduidelijkheden en onzekerheden in het leven af te dekken. Interpolis spoort ons aan dat nu juist niet te doen. Met een opvallende campagne met o.a. de stem van Extince, de frikadel of sprinkhaan-test en een boekje “als ik er niet meer ben...” met een bijdrage van Kluun én de spelshow Succes Verzekerd op televisie.

Media- en middelenstrategie

In de campagne staan de middelen centraal waarmee mensen inzicht krijgen in hun eigen situatie: een informatiefilm over overlijdensrisico, een boekje, een risicotest, een online duoscan. Daarnaast ontwikkelden we een unieke spelshow op televisie waarin de kernboodschap: verzeker alleen wat er écht toe doet, centraal staat. Daaromheen wordt campagne gevoerd in print, TV, radio, DM, online media, PR en POS (bij Rabobank).
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken