Campagne energiezuinige apparaten

Campagne energiezuinige apparaten

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Rijksoverheid/Ministerie van Infrastructuur en Milieu
Bureau
Euro RSCG
Jaar
2010
Paginanummer
411

Doelstelling

Bekendmaken dat vanaf nu op nieuwe elektrische apparaten de jaarlijkse gemiddelde energiekosten in euro's op het prijskaartje vermeld staan. Consumenten aanzetten de energiekosten mee te nemen in de aankoopbeslissing.

Doelgroep

Algemeen publiek 18+, met accent op: kopers/beslissers van apparaten.

Concept

Onder het thema 'Het voordeel van Duurzaam Doen' worden burgers met voordelen verleid tot duurzamer gedrag. Voor energiezuinige apparaten is het thema vertaald in: 'Het duidelijke voordeel van Duurzaam Doen'. Een opvallende robot communiceert hoeveel elektrische apparaten een gezin in huis heeft. En die verbruiken allemaal energie. Energiekosten kun je nu beïnvloeden door de jaarlijkse energiekosten te vergelijken, want die staan voortaan op het prijskaartje. Dat maakt het voordeel van energiezuinige apparaten direct duidelijk.

Media- en middelenstrategie

Primair: TV en radio. Daarnaast banners op de plek waar de consument apparaten vergelijkt: op vergelijkingssites. De banners linken door naar de website.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken