CALVE KNVB STRAATVOETBAL

CALVE KNVB STRAATVOETBAL

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Unilever Nederland
Bureau
Ogilvy Amsterdam B.V.
Jaar
2009
Paginanummer
366

Nominatie 2009

Doelstelling

Samen met de KNVB en AH een platform creëren dat kinderen in beweging brengt en aan het merkimago en gezondheidsperceptie van Calvé Pindakaas werkt. Daarbij de volumegroei stimuleren met diverse instore en on-pack promoties rondom het thema straatvoetbal. Versterken van het partnership met AH door AH te helpen gezinnen met kinderen te trekken.

Doelgroep

Moeders en hun kinderen tussen 6 en 12 jaar.

Concept

Het concept ‘Smeer ‘m naar buiten’ koppelt kinderen op een activerende manier aan straatvoetbal. Door de ‘straat look & feel’ in combinatie met de premiumactie om Calvé straatvoetbal toebehoren (DVD, pionnen, hesjes en bidon) te sparen, worden kinderen aangespoord om mee te doen.

Media- en middelenstrategie

Het motto ‘Smeer ‘m naar buiten’ dient als communicatieplatform waaruit - via diverse kanalen en middelen - wordt geactiveerd. PR is leidend voor het generen van publiciteit voor de campagne en bijbehorende events. De 20” TVC tag-ons, advertorials, de toernooien, een exclusieve premiumactie bij AH en branded content op Nickelodeon zorgen voor awareness & sales. De speciaal ontwikkelde KNVB Calvé Straatvoetbal-website brengt alle kanalen en geïnteresseerden samen in een informatieve, amuserende en vooral activerende online omgeving.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken