C1000 Stars of Football

C1000 / Vijf890

Bekijk deze campagne op pagina 458 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
C1000
Titel
Supermarkt
Bureau
Vijf890
Copy
Wilbert Leering, Marco Grandia
Art
Marco Jongeneel, Jasper Kulker
Opdrachtgever
Bas Verheijen, Matthijs Moeken, Jasper Oosterman, Ruben Mekenkamp
Film/Productiemaatschappij
De Filmwinkel, Marco Grandia
Editor
Darlings-post, De Grot
Muziek
Friendly Fire, Haaifaai deluxe
RTV-producer
Jasper Bazuin, Ariel Castillo
Fotografie
Ruud Baan
In samenwerking met
Noise, KSM
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van C1000
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Vijf890
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Maak de C1000-klant loyaler tijdens promotiegeweld met een unieke voetbalcampagne.

Doelgroep

Iedereen die van voetbal houdt = heel Nederland.

Strategie/Concept

Het is niet eenvoudig om C1000 en voetbal te verbinden. Niet vanwege C1000, maar vanwege andere obstakels: het Eredivisie contract ligt bij de grootse concurrent, het KNVB contract bij de grootste leverancier. Het wiel moet dus opnieuw worden uitgevonden. Terug naar de basis dus. We starten met de vraag: waarom houdt Nederland van voetbal? Antwoord: Nederland houdt niet van voetbal, Nederland houdt van de spelers. We zijn trots op ze, kijken tegen ze op, volgen ze in de meest exotische competities. In 't kort: het zijn onze helden. Daarom creëerden we een Hall of Fame van het Nederlands voetbal. Met de sterren van weleer, de topspelers van nu en het aanstormend talent. Het draait om hen, niet om clubs, maar om hun verdiensten, hun prestaties en hun belofte. Dat zijn de Stars of Football; in hun volle glorie gefotografeerd, in 3D, dus ze zijn dichterbij dan ooit.

Media- en middelenstrategie

'Voorpret & Geweldig Inkoppen', dat is in 't kort de strategie. De voorpret zit 'm in een serie virals, waar de Stars of Football elkaar met voetbalhumor (én de nodige skills) in de maling nemen. Die virals waren zo opvallend dat ze in 1 keer zorgden voor landelijke bekendheid op YouTube (1.000.000+ views) en te zien in o.a. DWDD. Deze spelers acteren uiteraard in de commercial, als helden. Een filmische uitvergroting van hun kunsten, precies zoals kids hen zien en nadoen. Na de virals stuurden we de jongste fans van de 5 meest populaire Eredivisieclubs een unieke editie van het verzamelalbum. Ook dit betekende meer hype, meer buzz. En als kers op de taart deden we huis-aan-huis nog eens ruim 4 miljoen folders met daarin 'n 3d-brilletje én de 1e 3d-kaart door de brievenbus. Zo werden de kaarten en het verzamelalbum échte must-haves. Dit alles laat zien, dat we voetbal en C1000 op een volstrekt originele manier én op eigen wijze aan elkaar hebben verbonden.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen