C1000 Groovy Gogo’s

C1000 / Y&R Amsterdam

Bekijk deze campagne op pagina 288 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
C1000
Titel
Supermarkt
Bureau
Y&R Amsterdam
Account
Monique Nijenhof, Leonie van der Mark
Copy
Lionell Schuring
Art
Sheldon Bont, Theo Korf
Strateeg
Bas Velthuis
Opdrachtgever
Bas Verheijen, Matthijs Moeken, Han Sijl, Willemijn Sneep
Film/Productiemaatschappij
Caviar; Hans van Rijs, MacGyver Amsterdam; Stephan Miras
Editor
Postoffice; Erik Verhulst, Remco Smit, Boyo Frederix, Daphne Maierna. MacGyver Post.
Muziek
8ball Music, Goodsounds
RTV-producer
Chantal Gulpers, Monique van Smaalen
In samenwerking met
Talpa Media B.V., 8ball Music, NOISE, Vijf890, KSM
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van C1000
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Y&R Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Maak de kids opnieuw gek van de Gogo's en overtref het succes uit 2009.

Doelgroep

De nummer 1 beïnvloeders binnen het gezin: kids tussen de 6-12 jaar.

Strategie/Concept

Om succesvol te zijn verdiepen we ons in de belevingswereld van kids. En dan blijkt dat er 1 ding is waar ze non-stop mee bezig zijn: MUZIEK. In hun leven zijn mp3-spelers onmisbaar. Muziek bepaalt wie ze zijn en biedt een wereld weg van ouders. Muziek is het meest besproken onderwerp op het schoolplein en wordt de ingang voor onze campagne. Maar om dit goed te doen hebben we een band nodig en kunnen we niet afhankelijk zijn van artiesten. Daarom creëren we een eigen band: The Breakz; een echte band met zes bandleden die echte muziek maken, optredens geven en een videoclip hebben. Met hun track 'Let's Go!' veroveren ze de radio en het schoolplein en vestigen ze de aandacht op de allernieuwste, op de muziekwereld gebaseerde, Groovy Gogo's.

Media- en middelenstrategie

We introduceren The Breakz als een echte band vanuit een bekende platenmaatschappij. De track wordt aangeboden aan de radio en de clip zetten we op YouTube. Wat opvalt is dat van alle grote hits op YouTube 'covers' worden gemaakt die doorverwijzen naar het origineel. Dit wordt het uitgangspunt voor een gerichte, unieke strategie om de track nog sneller bekend te maken: we zorgen dat 'Let's Go!' wordt gecoverd door de top 3 Nederlandse YouTube coveraars. Dit leidt binnen 3 weken tot 1,5 mln views en het nummer belandt bijna direct in de Kids Top 20. The Breakz blijken een regelrechte hit, wat bij de start van de actie zorgt voor een enorme vraag naar de Groovy Gogo's vanuit de kids. De geïntegreerde campagne, het stickeralbum, verzamelzakje en de Special Editions stimuleren verkopen en de 'Meet & Greets' met de band verhogen het winkelbezoek. In een periode van zwaar promotiegeweld bij de concurrentie (AH Hamsterweken, Plus Prijsweken) overtreffen we de markt door tweemaal zo hard in omzet te groeien en in de derde week wordt het hoogste marktaandeel van C1000 ooit behaald.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen