C1000 Groovy Gogo’s

C1000 Groovy Gogo’s

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
C1000
Bureau
Y&R Amsterdam
Jaar
2011
Paginanummer
288

Doelstelling

Maak de kids opnieuw gek van de Gogo's en overtref het succes uit 2009.

Doelgroep

De nummer 1 beïnvloeders binnen het gezin: kids tussen de 6-12 jaar.

Concept

Om succesvol te zijn verdiepen we ons in de belevingswereld van kids. En dan blijkt dat er 1 ding is waar ze non-stop mee bezig zijn: MUZIEK. In hun leven zijn mp3-spelers onmisbaar. Muziek bepaalt wie ze zijn en biedt een wereld weg van ouders. Muziek is het meest besproken onderwerp op het schoolplein en wordt de ingang voor onze campagne. Maar om dit goed te doen hebben we een band nodig en kunnen we niet afhankelijk zijn van artiesten. Daarom creëren we een eigen band: The Breakz; een echte band met zes bandleden die echte muziek maken, optredens geven en een videoclip hebben. Met hun track 'Let's Go!' veroveren ze de radio en het schoolplein en vestigen ze de aandacht op de allernieuwste, op de muziekwereld gebaseerde, Groovy Gogo's.

Media- en middelenstrategie

We introduceren The Breakz als een echte band vanuit een bekende platenmaatschappij. De track wordt aangeboden aan de radio en de clip zetten we op YouTube. Wat opvalt is dat van alle grote hits op YouTube 'covers' worden gemaakt die doorverwijzen naar het origineel. Dit wordt het uitgangspunt voor een gerichte, unieke strategie om de track nog sneller bekend te maken: we zorgen dat 'Let's Go!' wordt gecoverd door de top 3 Nederlandse YouTube coveraars. Dit leidt binnen 3 weken tot 1,5 mln views en het nummer belandt bijna direct in de Kids Top 20. The Breakz blijken een regelrechte hit, wat bij de start van de actie zorgt voor een enorme vraag naar de Groovy Gogo's vanuit de kids. De geïntegreerde campagne, het stickeralbum, verzamelzakje en de Special Editions stimuleren verkopen en de 'Meet & Greets' met de band verhogen het winkelbezoek. In een periode van zwaar promotiegeweld bij de concurrentie (AH Hamsterweken, Plus Prijsweken) overtreffen we de markt door tweemaal zo hard in omzet te groeien en in de derde week wordt het hoogste marktaandeel van C1000 ooit behaald.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken