C Owns the Streets

C Owns the Streets

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
CORTINA
Bureau
Triggerfish!
Jaar
2018
Paginanummer
372

Doelstelling

Merkactivatie en promotie van Cortina e-bikes

Doelgroep

Jongvolwassenen (16-35 jaar)

Merkomschrijving

Cortina is hét lifestylemerk voor fietsen. 1 op de 3 stadsfietsen is een Cortina, waarbij het aandeel e-bikes toeneemt.

Concept

De meeste Nederlanders hebben tegenwoordig een fiets met voorrek. Daarom is het huidige ronde blauwe bord met witte fiets hopeloos ouderwets. Cortina introduceerde 10 jaar geleden de bekende transportfiets. Ze lanceerde daarom 'C Owns the Streets': een hunt waarbij in 10 genomineerde steden 1 fietsbord vervangen werd door een Cortina-fietsbord. Tijdens de hunt moesten deelnemers, aan de hand van hints, het Cortina-fietsbord vinden. Degene die als eerste een fietsbord van Cortina claimde, was stadswinnaar en maakte kans op de hoofdprijs: een e-bike voor jou en twee vrienden.

Media- en middelenstrategie

Met dagelijks nieuwe (video)content werd via social media opgeroepen om 1 van de 35 steden in Nederland te nomineren en deel te nemen aan de hunt. De combinatie van getargete content, Instagram Stories, organische berichten en mailings zorgde voor maximale awareness en aantal deelnemers.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken