BUURMAN EN BUURMAN EN TOON®

BUURMAN EN BUURMAN EN TOON®

Categorie
Durables
Adverteerder
ENECO
Bureau
Dawn
Jaar
2016
Paginanummer
188

Winnaar 2016

Doelstelling

Toon is de bekendste slimme thermostaat. Maar hij kan veel meer. Want je zet eenvoudig heel je huis naar je hand: inzicht in je energieverbruik, slimme verlichting en rookmelders; en het werkt ook op afstand. We willen Nederland op een sympathieke, laagdrempelige wijze meenemen in de rijkheid van Toon, als karrentrekker voor de domotica categorie. En een boost geven aan de salesresultaten.

Doelgroep

Vooral gezinnen, maar eigenlijk heel Nederland. En velen van hen moeten nog wennen aan domotica (slimme apparaten in en om het huis verbonden met internet).

Concept

We gebruiken de sympathie en drempelverlagende waarde van Buurman en Buurman. Want als deze beroemde klusklunzen met Toon overweg kunnen, dan kan iedereen het. Samen met de oorspronkelijke makers in Tsjechië maken we een mini-aflevering waarin de buurmannen op hun eigen authentieke wijze de functionaliteiten van Toon ontdekken. Zo creëren we impact én engagement zonder dat techniek de held is.

Media- en middelenstrategie

Allereerst het bereiken van ouders via specifieke online en social kanalen, met onze campagne én branded content op online doelgroepplatforms; aangevuld met een TV-commercial rond grote familieshows. Later in de campagne zetten we breed in met massamedia. Via bannering en social advertising stimuleren we traffic naar de speciale campagnepagina. Het resultaat is een hooggewaardeerde campagne met o.a. hoge uitkijkcijfers op skippable video en verkoopresultaten dik boven doelstelling.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken