BURGERS VOOR MANNEN

BURGERS VOOR MANNEN

Categorie
Retail
Adverteerder
MCDONALD’S
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
460

Winnaar 2005

Doelstelling

Bevestig aan de doelgroep ‘mannen’, dat McDonald’s er (nog steeds) ook voor hen is. Doe dit door middel van de introductie van een aantal stoere, stevige burgers speciaal voor mannen.

Doelgroep

Mannen, 20-34 jaar: een doelgroep die behoefte heeft aan stevige burgers, die in staat zijn hun honger te stillen.

Concept

Door de succesvolle introductie van de salades en de nadruk op moeders en kinderen zijn mannen (en de producten die zij lekker vinden) de laatste jaren een beetje ondergesneeuwd. Door de introductie van ‘echte mannenburgers’, en door mannen aan te spreken in hun eigen taal, zorgt de campagne ervoor dat deze doelgroep zich opnieuw herkend voelt bij McDonald’s.

Media- en middelenstrategie

Televisie vormde de basis van de campagne, waarin de doelgroep aangesproken werd met een goed gevoel voor (typische mannen-) humor. Met radiocommercials werd het actuele aanbod tijdens ‘de Mannenweken’ gecommuniceerd. Online (op www.watvindenmannenlekker.nl) stelde McDonald’s mannen in staat om hun eigen favoriete burger te kiezen.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken