BURGERS VOOR MANNEN

MCDONALD’S / DDB Amsterdam

award
Winnaar 2005

Bekijk deze campagne op pagina 460 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
MCDONALD’S
Titel
McItalia, McDeluxe, McBBQ, McBacon, Big Tasty, BIG Big Mac, Chicken Premiere
Bureau
DDB Amsterdam
Account
Christiaan van Mansfeld, Hans van Avendonk, Anneke Wiggers, Ingeborg van de Wouw
Copy
Dylan de Backer, Nico Akkerman, Ruben Sonneveld
Art
Joris Kuijpers, Bart Kooij, Robert van der Lans
Strateeg
Gerrit Winkel, Daan Remarque
Opdrachtgever
MENNO VAN DER HOEVEN
Film/Productiemaatschappij
Mannenweken: Hazazah, regisseur: Arne Toonen, Mammoet: Czar.nl; regisseur: Jeroen Annokkee Mannenburgers: Czar.nl, regisseur: Bart Timmer
Editor
Mannenweken: Brian Ent, Mammoet: Marc Bechtold, Mannenburgers: Martin Heijgelaar
RTV-producer
Chantal Gulpers, Vanessa Janssen
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MCDONALD’S
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB Amsterdam
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Retail
Meer Retail winnaars

Retail

Doelstelling

Bevestig aan de doelgroep ‘mannen’, dat McDonald’s er (nog steeds) ook voor hen is. Doe dit door middel van de introductie van een aantal stoere, stevige burgers speciaal voor mannen.

Doelgroep

Mannen, 20-34 jaar: een doelgroep die behoefte heeft aan stevige burgers, die in staat zijn hun honger te stillen.

Strategie/Concept

Door de succesvolle introductie van de salades en de nadruk op moeders en kinderen zijn mannen (en de producten die zij lekker vinden) de laatste jaren een beetje ondergesneeuwd. Door de introductie van ‘echte mannenburgers’, en door mannen aan te spreken in hun eigen taal, zorgt de campagne ervoor dat deze doelgroep zich opnieuw herkend voelt bij McDonald’s.

Media- en middelenstrategie

Televisie vormde de basis van de campagne, waarin de doelgroep aangesproken werd met een goed gevoel voor (typische mannen-) humor. Met radiocommercials werd het actuele aanbod tijdens ‘de Mannenweken’ gecommuniceerd. Online (op www.watvindenmannenlekker.nl) stelde McDonald’s mannen in staat om hun eigen favoriete burger te kiezen.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen