Burgerhulpverlenerscampagne

Burgerhulpverlenerscampagne

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
NEDERLANDSE HARTSTICHTING
Bureau
Triple Double Sportmarketing
Jaar
2016
Paginanummer
290

Doelstelling

Voor eind 2016 76.000 extra burgerhulpverleners werven. Dan zijn er in totaal 170.000 burgerhulpverleners in het oproepsysteem van de Hartstichting die binnen 6 minuten hulp kunnen bieden bij een hartstilstand. Dit verdubbelt de overlevingskansen en zo worden er jaarlijks zo'n 2.500 levens gered.

Doelgroep

Nederlanders (m/v 18+) die vrijwillig of via hun beroep een reanimatietraining/cursus hebben gevolgd. Dat zijn 2 miljoen mensen in Nederland.

Concept

We laten zien dat het oproepsysteem weet waar en wanneer iemand nodig is. Dit wordt in de TV commercial duidelijk gemaakt door het 'rimpel' effect; een burgerhulpverlener zit thuis op de bank en gaat na een sms-oproep binnen 6 minuten een slachtoffer in de buurt reanimeren. Aanmelden is van levensbelang.

Media- en middelenstrategie

TV, online, print en social media en landelijke PR. Door een gefaseerde aanpak en constante optimalisatie, wordt de doelgroep beter geïdentificeerd en het aantal conversies vergroot. Resultaat: 68.632 nieuwe burgerhulpverleners in 13 maanden tijd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken