We starten met een PR offensief richting pers, gemeenten en wijkverenigingen, om de bekendheid voor Burendag verder te verhogen. Tien miljoen actieverpakkingen roepen Nederland op Begin augustus organiseren we een kick-off. Een TVC en tag-on dragen bij aan de hoogste bekendheid van Burendag ooit, 68% én zetten aan tot actie. De Buitenhuis-adviseur doet ruim 60 buurten in Nederland aan, de pers maakt dankbaar gebruik van deze lokale relevantie. Op TV geeft de buitenhuisadviseur advies dankzij de (non-spot) samenwerking met Eigen Huis en Tuin. Ook via burendag.nl krijgen ruim tienduizend Nederlanders een persoonlijk advies. Op Burendag is Nederland actiever dan ooit. Ruim 650.000 Nederlanders vieren Burendag, het Oranje Fonds geeft ruim 1,1 miljoen euro aan actieve buren en 14.000 activiteiten halen de gezelligheid van binnen naar buiten. BN-ers trakteren op taart en koffie door het land. De krachtige insight, tussentijdse resultaten en Burendag zorgen voor 3,7 miljoen euro free publicity. Een lange termijn consistente activatie van Burendag leidt tot positieve bijdrage aan de merkwaarden van Douwe Egberts. Bovendien koppelt 70% Douwe Egberts aan Burendag. De verkoop wordt gestimuleerd door tailormades en een actie bij Kof e & Kado MAAK VAN JE BUURT JE THUIS EN KRIJG €750! Zaterdag 26 september is het weer Burendag! Dit jaar gaan we samen met de buren de gezelligheid die we binnen heel normaal vinden, naar buiten halen.